Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Kesällä ulkotreenin määrä kasvaa kuin itsestään. Se on hyvä, sillä ulkoilmasta on paljon hyötyä.

Luonnossa kannattaa liikkua, koska...

1. Voit nauttia aidoista maisemista sen sijaan, että juokset juoksumatolla televisiota katsellen tai lehteä lukien. Luonnon vehreys rentouttaa mieltä ja alentaa verenpainetta. Myös stressihormonin määrän on todettu laskevan ulkona raikkaassa ilmassa. 

2. Luonnon vehreys tepsii myös konttorirotille. Jos tuijotat tietokonetta koko päivän, vaihda taustakuvaksi vettä sisältävä maisema. Tutkijat ovat osoittaneet, että vesimaisemat ovat rentouttavampia kuin muut.

3. Ulkotreenaajien on todettu pitävän sisäliikkujia paremmin kiinni liikuntarutiineistaan. Salikortit jäävät helposti käyttämättä, mutta jos ulkolenkit kuuluvat arkipäiviisi, olet onnekas. Niihin jää helpommin koukkuun kuin salitreeniin ja tulet todennäköisesti pitämään treenistäsi paremmin kiinni.

Lähde: The Globe and mail

Lue myös: Haluatko juosta nopeammin - 5 vinkkiä

Lue myös: Pariskunnan yhteinen juoksulenkki - uhka vai mahdollisuus?