Hyvä terveys
Mainio taukojumppa kesken päivän!
Mainio taukojumppa kesken päivän!

Pumppaava liike laittaa veren kiertämään ja rentouttaa hartioita.

Jumeja hartioissa, päänsärkyä? Usein ne johtuvat huonosta verenkierrosta ja aineenvaihdunnasta yläselän ja niska-hartiaseudun alueella. Ne puolestaan johtuvat staattisesta asennosta ruutujen äärellä. Kun teet pieniä pumppaavia liikkeitä säännöllisesti, minimoit ikävät kivut ja huimaukset. 

 Aloita tästä helposta liikkeestä. Muista tehdä joka päivä!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pään liu'tus taakse

Tee näin Istu tai seiso ryhdikkäänä selkä suorana. Pidä niska mahdollisimman pitkänä, paina leukaa kohti rintaa ja liu'uta päätä kevyesti taaksepäin. Älä pinnistä asennossa pitkään vaan tee pientä, kevyttä pumppaavaa liikettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos niska-hartiaseutu on kovin kireä, liike voi tuntua hartioissa, yläniskassa ja kallonpohjassa. Jos sinua alkaa huimata pidä tauko ja tee seuraavalla kerralla vielä pienemmin.

Muista Voit tehdä liikkeen myös takaraivo seinää vasten.

Toista 5-10 x

Asiantuntijana ja mallina työfysioterapeutti Tuire Ranki, Mehiläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla