Tässä tehdään reisitreeniä. Kuva: Shutterstock
Tässä tehdään reisitreeniä. Kuva: Shutterstock

Ei ole yhdentekevää, miten rappusensa askeltaa.

Terveiset täältä viidennestä kerroksesta! Juuri kun on saapunut hissin avustamana istuttamaan ahterinsa mukavaan tuoliin, törmää esimerkiksi artikkeliin, joka kertoo, että olisi kannattanut valita rappuset.

Jos terveyssyyt eivät ole tähän mennessä motivoineet tarpeeksi, ehkä pepun kohotus toimii paremmin. Kun tästä eteenpäin kuljemme kaikki iloisesti takapuoliamme ajatellen portaita, kannattaa kuitenkin muistaa, ettei ole ihan sama, miten matkan ylös taittaa.

Refinery29 kysyi asiaa personal trainerilta. Mike Donavanikin neuvot kuuluvat näin:

Pakarat ja takareidet vahvistuvat, kun kiivetessä asettaa koko jalkapohjan tasaisesti rappuselle ja ponnistaa niin, että paino on kantapäällä.

Reisilihakset saavat kyytiä, kun rappuset hölkkää (tai kävelee) ylös niin, että askeltaa päkiöillä.

Mitä enemmän rappusia päivään mahtuu, sen parempi. Belfiekuntoon 2015 -projektia voikin sitten vissiin alkaa jo käynnistellä.

Lue myös:

Katso video: Fitnessmalli Janni Hussin pepputreeni

Toiveissa kiinteät pakarat

Hyvä terveys: Liikunta laihduttaa sittenkin!

Anna Abreun peppu ei ole ainoa – julkkikset esittelevät somessa treenikroppiaan