Hyvä terveys
Kahvakuulailussa voima tulee jaloista ja lantiosta. Kuva: <span class="photographer">Anna Huovinen</span>
Kahvakuulailussa voima tulee jaloista ja lantiosta. Kuva: Anna Huovinen

Kahvakuulailu on ylivertaista liikuntaa: se vahvistaa lihaksia ja parantaa samalla hapenottokykyä eli aerobista kuntoa. Opettele tehokas liike koko yläkropalle.

Lojuuko musta kuula mökin nurkassa?

Jos vastaat kyllä, ota haltuun ainakin tämä yksi teholiike, jolla vahvistat monipuolisesti ylävartalon lihaksia. Kahvakuulaliikkeet ovat tehokkaita, mutta oikea tekniikka on osattava. 

Väärä tekniikka voi rikkoa paikat, mutta oikein tehtynä kahvakuulatreeni on erinomaista selkävaivojen hoitoa ja ennaltaehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Monet selkäongelmat johtuvat heikoista pakaralihaksista ja kireistä takareisistä. Kahvakuulailu vahvistaa koko ”takaketjua” ja on siten täsmälääkettä selkäoireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Fysioterapeutti Jenni Eskelin näyttää videolla, kuinka rinnalleveto ja räkkiasento tehdään.

 

 

 

 

 

 

Vierailija

Nyt ei fysioterapeutti kyllä tiedä kahvakuulaharjoittelusta mitään... Toivottavasti kovinkaan moni ei opettele tuota nostotekniikkaa. Olisitte ottaneet oikean asiantuntijan opastamaan. On kummallista, että fysioterapeutteja pidetään automaattisesti asiantuntijoina voimaharjoitteluun, painonnostoon, voimanostoon, kahvakuulaan, urheilijoiden fysiikkaharjoitteluun ym. vaikka todellisuudessa näihin kaikkiin on erikseen perehtyneet ihmiset ja osaavammat ihmiset tarjolla. Fysioterapeutti on kuntoutuksen (prehab & rehab) asiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla