Sport
Kesävinkki: jumppamatto toimittaa loistavasti myös köllöttely- ja piknikmaton virkaa.
Kesävinkki: jumppamatto toimittaa loistavasti myös köllöttely- ja piknikmaton virkaa.

Lihaksille ei tapahdu mitään kamalan dramaattista viikkojen tai jopa muutaman kuukauden salitauon aikana.

  1. Lihasmuisti pitää huolen, etteivät lihakset surkastu salitauon aikana. Parin viikon, kuukausien tai jopa vuoden huili ei tee tehtyä työtä tyhjäksi. Vaikka lihakset tauon aikana hieman kutistuisivat, niiden valmius säilyy ja kasvu aktivoituu uudestaan paljon nopeammin kuin edelliskerralla. Lihaksissa on nimittäin jo valmiina proteiinia tuottavia soluja, joten omalle tasolleen pääsee nopeasti. Lihasmuistin ansiosta voima- ja lihasmassa palautuvat 2–4 kertaa nopeammin kuin jos aloittaa nollasta.
  2. Pidemmän levon aikana kudoksiin ja lihaksiin syntyneet pienet repeämät ehtivät kunnolla korjaantua ja hermosto palautua. Paussi tai kevyempi kausi poistaa kropasta tehokkaasti tukkeumia ja kireyksiä, laskee kehon kierroksia ja kortisolitasoja ja hyräyttää mahdollisesti stressistä jumahtaneen aineenvaihdunnan käyntiin. 
  3. Loma on oivaa aikaa kokeilla uusia lajeja ja siirtää liikunta ulos. Kun kroppa saa erilaisia ärsykkeitä, se kehittyy. Vaihda siis saleilu kahvakuulaan, tanssi, suppaa, melo... taivas on rajana! Kun uskallat irrotella ja testailla uutta, syksyllä palaat ryhmäjumppiin ja kuntosalille virkistyneenä. 
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla