Helppoon ja hauskaan liikkuvuustreeniin tarvitset vain jakkaran ja kepin.

Katso videolta personal trainer Jessica Reimanin helpot treeniohjeet.

Tee jokaista liikettä 1–2 minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lonkkien ja takareisien avaus

1. Käy leveään kyykkyyn lattialle. Nojaa kyynärpäillä polviin ja tuo kämmenet rukousasentoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2. Laske kämmenet maahan ja nosta peppu kohti taivasta.

3. Laskeudu takaisin alas ja toista liikettä minuutti tai kaksi. Liike avaa lonkkia ja takareisiä. Lantion alueen ja takareisien liikkuvuudesta kannattaa pitää erityistä huolta, jos haluaa kehittyä jalkatreenissä.

Lonkankoukistajan ja takareiden venytys

1. Nosta toinen jalka tuolille ja pidä kädet polven päällä. Kumarru kohti nostettua jalkaa niin, että se menee hieman koukkuun ja lonkankoukistaja venyy.

2. Suorista tuolilla oleva jalka ja kumarru venyttämään etureittä. Toista. Liike venyttää lonkankoukistajaa ja takareittä ja toimii myös hyvänä lämmittelynä ennen treeniä.

FBI (rinta- ja selkälihakset)

1. Seiso pienessä haara-asennossa, jalat hieman koukussa, pidä käsillä kiinni jumppakepistä ja nojaa eteenpäin kohti sitä. Koukista selkä mahdollisimman notkolle.

2. Pyöristä selkä ja työnnä lapoja irti toisistaan. Liike parantaa rinnan, selän ja selkärangan liikkuvuutta.

Askelkierto

1. Laske toinen polvi maahan ja pidä toinen ylhäällä niin, että syntyy 90 asteen kulma. Työnnä lantiota hieman eteen.

2. Nosta kädet rinnan tasolle niin, että käsivarret muodostavat vinon neliön. Kierrä rintakehä ja kädet sille puolelle, jonka polvi on koukussa. Pidä huolta, että asento pysyy ryhdikkäänä. Liike parantaa lonkankoukistajan ja rintarangan liikkuvuutta.

Rapuasento ja vuorokäsien taakse vienti

1. Istu lattialle jalat koukussa ja nojaa käsillä taakse. Nosta peppu ylös maasta ja vie toinen käsi suorana taakse.

2. Laske peppu alas ja toista sama toisella kädellä. Liike parantaa ylävartalon, olkapään ja lantion liikkuvuutta.

Tilaa Me Naisten uutiskirje, voit tilata sen kautta lehden maksuttoman näytenumeron kotiisi.

Vierailija

"Suorista tuolilla oleva jalka ja kumarru venyttämään etureittä. Toista. Liike venyttää lonkankoukistajaa ja takareittä ja toimii myös hyvänä lämmittelynä ennen treeniä."

Siis venytetäänkö etureittä vai takareittä? Ei kai lonkankoukistajaa ja takareittä voi venyttää samalla liikkeella, kun ovat vastakkaisiin suuntiin vetäviä lihaksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla