Sport
Reilun kilon painoinen vanne on useimmille sopiva, silloin sitä on helppo hallita. Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>
Reilun kilon painoinen vanne on useimmille sopiva, silloin sitä on helppo hallita. Kuva: Shutterstock

Ikivanha treeniväline on nyt kaikkien huulilla. Ja kyllä, se todella kiinteyttää keskivartaloa, kunhan jaksat harjoitella säännöllisesti.

  1. Vahvistaa keskivartaloa. Ensimmäisten hulatreenien jälkeen vatsalihakset ovat takuukipeät. Pyöritellessä ne tekevät töitä koko ajan. 
  2. Kiinteyttää. Helsingin yliopiston tuoreessa tutkimuksessa jo 13 minuutin hulailu päivässä kavensi vyötäröä kolme senttiä kuudessa viikossa, tehokkaammin kuin kävelyryhmällä.
  3. Kunto kohoaa. Syke nousee ilman rasittavia hyppyjä ja hengästyt kuin huomaamatta. 
  4. Selkä nauttii. Hulavanne on hieronta ja liikkuvuustreeni samassa paketissa. Pyörivä liike voitelee nikamia. 
  5. Keskittymiskyky paranee. Koetapa ajatella jotain muuta samalla, kun pyörittelet menemään. Ei ihan helppoa! 


 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla