Ryhtiä kannattaa treenata kesälomallakin! Tähän selkä- ja rintatreeniin tarvitset vain kaksi kahvakuulaa.

Katso videolta personal trainer Jessica Reimanin helpot treeniohjeet.

Tee kaikista liikkeistä ensin 15 toistoa. Uusi kierros 4–5 kertaa.

Kulmasoutu kahvakuulilla

1. Ota kahvakuula kumpaankin käteen. Työnnä peppu taakse niin, että selkä jää pienelle luonnolliselle notkolle, ja laske kahvakuulia kohti lattiaa.

2. Vedä kahvakuulia ylös kohti kylkiä niin, että käsi jää noin 90 asteen kulmaan. Nouse lopuksi takaisin ylös ja toista liike.

Pull over

1. Käy selinmakuulle ja ota sarviote kahvakuulasta. Nosta kädet pään yläpuolelle melkein suoriksi niin, että kyynärpäät pyöristyvät hiukan.

2. Nosta kahva rinnan päälle ja vie sitten takaisin pään päälle. Pidä kädet suorina ja vedä koko ajan lapoja yhteen, ettei liikerata leviä liikaa. Liike aktivoi rintalihaksia ja leveitä selkälihaksia.

Leveä punnerrus

1. Asetu leveähköön punnerrusasentoon: polvet ja kämmenet maassa, varpaat kohti kattoa.

2. Laske ylävartaloa hitaasti kohti lattiaa. Pidä muu vartalo suorana.

Supermies

1. Käy vatsamakuulle kädet ja jalat suorina mutta hieman harallaan.

2. Nosta kädet ja jalat yhtä aikaa ylös ja laske sitten hitaasti takaisin alas. Nosta rinta kunnolla ylös maasta, jotta pitkät selkälihakset aktivoituvat.

Tilaa Me Naisten uutiskirje, voit tilata sen kautta lehden maksuttoman näytenumeron kotiisi.