Varaa tilaa. Loikkatreenin mahtuu tekemään parhaiten ulkona. Kuva: Veikko Kähkönen
Varaa tilaa. Loikkatreenin mahtuu tekemään parhaiten ulkona. Kuva: Veikko Kähkönen

Hanki muotoa lihaksiin. Taatusti hikisin treeni tehdään hyppien ja loikkien.

Loikkatreenissä yhdistyvät kaikki tämän hetken hittilajit: crossfit, yleisurheilu ja baletti. Kasaa siis oma porukka tai tee kesän kuumin treeni itseksesi ja lähde ulos loikkimaan. Parhaiten tilaa on rannoilla ja puistoissa. Loikat tehoavat, siitä on elävä todiste. Treenin suunnitellut ja hyppyihin mallia näyttävä Else Lautala on kolminkertainen fitneksen maailmanmestari.

– Olen hankkininut loikilla räjähtävää voimaa, lihasmassaan pyöreyttä ja hyppyihin näyttävyyttä.

Tee loikat vauhdikkaasti. Keskity kuitenkin jokaiseen alastuloon, jotta vältyt nyrjähdyksiltä. Pidä polvet ja varpaat samassa linjassa.
Tee jokainen hyppy viiden toiston sarjana. Pidä tauko ja anna hengityksen tasaantua. Toista sarja vielä kerran tai kahdesti. Loiki ainakin kerran viikossa. Lämmittele pomppimalla päkiöilläsi ja verryttele lopuksi sadan metrin juoksuspurtilla.

Kirppuhypyt

Katso video: Loikalla vahvaksi 1/3

Polvennostohypyt maasta

Katso video: Loikalla vahvaksi 2/3

+ ekstrahaaste:

Kippurahyppyburbeesta

Katso video: Loikalla vahvaksi 3/3

 Lue lisää:

Personal trainerin parhaat pakaraliikkeet – katso videot

Näin treenaat keskivartalon tiukaksi – katso videot

Helpota selkäkipua pilatesrullan avulla