Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Haluatko säästää aikaa hiustenpesulta? Tässä kolme hiusniksiä treenaajalle!

1. Harjaa hiukset ennen hikitreenin alkua

Harjaus poistaa osan hiustuotteista ja näin muotoilutuotteet tai hiuslakka eivät valu hien mukana otsalle ja silmille.

– Kun vanhan hiuslakan harjaa pois, hiukset on myös helpompi muotoilla uudelleen treenin jälkeen, kertoo Schwarzkopf professional kouluttaja Laura Kurkinen.

Harjaus siis myös vähentää hiustenpesutarvetta, jolloin tukka ja väri pysyvät paremmassa kunnossa.

2. Freesaa tukka kuivasampoolla

... jos et pese tukkaa treenin jälkeen. Myös suolasuihke ja hiuspuuteri vähentävät hiusten rasvoittumista. Käytä kuivasampoota, jos olet hikoillut runsaasti, sillä se imee talia voimakkaasti itseensä. Suihkuta kuivasampoo suoraan hiusten tyveen.

– Muista myös helposti rasvoittuvat hiusrajat, kuten otsahiukset ja niskan alue, Kurkinen neuvoo.

Harjaa hiukset lopuksi, niin puuteri levittyy kaikkialle tukkaan.

Voit käyttää hiusten tuuhennukseen myös suolasuihketta. Se toimii silloin, kun et ole hikoillut päänahkaa märäksi ja haluat enemmän pitoa kuin mitä kuivasampoossa on. Spreijaa suolasuihketta kaikkialle hiuksiin, kuivaa tukkaa pikaisesti föönillä ja lopputulos on taas tuuhea.

3. Kokeile hoitoainepesua

.. jos hiuksissa ei ole muotoilutuotteita. Näin vältyt hiuksia kuluttavalta sampoopesulta.

– Huuhtele sampoopesun sijasta hiukset pelkästään vedellä ja käytä hoitoainetta.