Musiikit soimaan ja jumppa käyntiin! Kotiinkin voi luoda innostavan treenitunnelman. Kuva: Shutterstock
Musiikit soimaan ja jumppa käyntiin! Kotiinkin voi luoda innostavan treenitunnelman. Kuva: Shutterstock

Tehokkaaseen treeniin ei vaadita kuntosalijäsenyyttä.

Maailma on täynnä laitteita pursuavia kuntosaleja ja hienosti nimettyjä jumppatunteja, joilla heilutellaan mitä erilaisempia välineitä. Kunnonkohotus ei kuitenkaan vaadi laitteita, välineitä eikä välttämättä jumppaohjaajaakaan. 

Jos yksinkertaiset, nopeat ja tehokkaat treenit kiinnostavat, kokeile näitä Me Naisten suosituimpia kotijumppia. Et tarvitse painoja tai muita välineitä. 

1. Helppoa ja nopeaa

20 minuutin kuntopiiri sopii myös aloittelijoille. Kiireinen voi jakaa treenin kahteen osaan.


2. Seiniä pitkin

Kaipaatko vaihtelua? Testaa Instagramin liikuntavaikuttajien hauskimmat liikkeet, joissa hyödynnetään seinää. 


3. Vuorikiipeilijän elkein

Vuorikiipeilijä on liike, jossa yhdistyvät kaksi treenin tärkeää ominaisuutta: lihaskunnon kehittyminen ja tehokas rasvanpoltto. Erilaisilla variaatioilla tämän superliikkeen ympärille saa kehiteltyä vaikka kokonaisen treenin. 


4. Keskivartalo vahvaksi

Keskivartalon lihaksiin saa lisää pitoa jo kuukauden harjoittelulla. Tehotreeniin et tarvitse mitään välineitä.


5. Kävelyn lomassa

Jos viihdyt kävelylenkillä, tämä treeni on sinulle luotu. 


6. Yksinkertaista, mutta tehokasta

Nyt on simppeliä! Vain kolme liikettä sisältävä vatsalihastreeni voi kuulostaa helpolta, mutta teho on silti taattu.


7. Hartiat auki

Helpot hartiajumin avaajat voi tehdä vaikka joka päivä.


8. Kontaten kuntoon

Kolmen liikkeen konttausjumppa saa hien pintaan taaperoilta tutulla tavalla.


9. Koko kroppa töihin

... vain neljällä liikkeellä! Melkoisen vakuuttavaa. 


10. Istumatyöläiselle

Kolme kertaa viikossa tehtäväksi suunniteltu kotijumppa auttaa selkäjumeihin.


11. Jokapaikanhöylä

Kätevä kuntopiiri sujuu niin olohuoneessa kuin vaikka hotellihuoneen parvekkeellakin, jos on sattunut pääsemään loskaa pakoon.


12. Klassikkoliikkeitä 

Punnerrukset, istumaannousut ja kyykyt eivät suotta ole klassikkoja. Seitsemän liikkeen kotitreeni haastaa koko kehon.