Sport

Kokeile käyttää hengitystä täsmästi, jos haluat eroon jumeista ja ryhdistä paremman nopeasti. 

Venyttely ei yksin riitä, jos tahtoo ryhdistä pysyvästi paremman. Sen pariksi tarvitaan dynaamisia liikkeitä. Helpoin ja nopein tapa parantaa ryhtiä on hengitys. Sisäänhengitystä voi käyttää avaamaan jumeja.

Kokeile helppoa täsmäharjoitusta:

1. Kun teet venytystä, hengitä sisään liikkeen ojennusvaiheessa eli esimerkiksi silloin, kun avaat rintaa tai teet selän kiertoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2. Keskity samalla avaamaan kylkikaaria ja laajentamaan rintakehää. Silloin liikkeestä tulee rankempi. Jos yläselkä on kovin jumissa, kireyttä kohti hengittäminen voi tuntua intensiiviseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3. Jos haluat lempeämmän, lihaksia rentouttavan version, tee päinvastoin eli hengitä ulos kireimmässä kohdassa.

4. Kun lihakset alkavat vähitellen antaa periksi, koeta hengittää sisään jumia kohti.

Lisää vinkkejä parempaan ryhtiin ja tehokas kotitreeni Sport-lehden numerossa 11–12/2018. Tilaajana voit lukea lehden osoitteessa digilehdet.fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla