Brittiläisen James D’Silvan cee­veeksi taitaa kelvata Madonnan kroppa. Poptähti hankki Jamesin joogaopettajakseen kahden kaverin­sa, näyttelijä Gwyneth Paltrow’n ja Stingin vaimon Trudie Stylerin, kanssa. Maddie treenaa nyt Jamesin johdolla kerran viikossa Lontoossa ollessaan.

Brittiläisen James D’Silvan cee­veeksi taitaa kelvata Madonnan kroppa. Poptähti hankki Jamesin joogaopettajakseen kahden kaverin­sa, näyttelijä Gwyneth Paltrow’n ja Stingin vaimon Trudie Stylerin, kanssa. Maddie treenaa nyt Jamesin johdolla kerran viikossa Lontoossa ollessaan.

Taustaltaan James on tanssija, ja hänellä on oma koulu Lontoossa. Hän on treenannut joogaa 15 vuotta.

Sportgurun 5 ohjetta

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Ymppää aika kalenteriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos kadehdit Madonnan krop­paa, muista, että hän tekee kovasti töitä sen eteen. Jos Madonna saa treenihetken mahtumaan kalenteriin päivittäin, eiköhän se onnistu sinul­takin. Jos et kuitenkaan jaksa tai ehdi treenata kunnolla päivittäin, jo pari­kymmentä minuuttia riittää. Enem­män ei aina ole parempi.

Valitse voimalaji

Voimajoogalajit astanga ja bikram voivat auttaa laihduttamises­sa ja tehostaa aineenvaihduntaa. Se on kuitenkin hyvin yksilöllistä. Kaikki jutut eivät sovi kaikille, ja jotkut koke­vat esimerkiksi, että astanga kasvat­taa lihaksia liikaa. Jos nämä tyylit eivät kolahda, kokeile jotakin muuta.

Juokse karkuun tiukkiksia

Jos joku sanoo, että pitäisi treenata pelkkää joogaa tai vain tie­tyntyyppistä joogaa, juokse karkuun. Voit hyvin vaihdella lajeja. Itse en voisi treenata pelkkää joogaa, sillä minun täytyy saada liikettä. Vaihtelu haastaa paitsi kropan myös mielen.

Unohda sikspäkki

Jos käsityksesi täydellisestä kropasta on sikspäkki ja täysin ras­vattomat käsivarret, mieti uudelleen. Salikroppa voi näyttää hyvältä, mutta mitään muuta se ei teekään. Toimiva kroppa ei kaipaa näkyviä lihasrajoja.

Hengitä, ja loppu seuraa perässä

Joogassa on kysymys hengittämises­tä. Usein ihmiset eivät halua keskittyä hengittämään, mutta kun he vihdoin pysähtyvät ja kuuntelevat hengitys­tään, moni asia muuttuu. Joogan avulla tulet myötätuntoisemmaksi itseäsi kohtaan mutta toisaalta opit myös patistelemaan itseäsi oikeissa paikoissa. Siis kuuntelemaan, mitä kroppasi todella kaipaa. Anna muu­toksen tapahtua.

Teksti Pauliina Ranta

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla