Kesällä brunssille kannattaa polkaista pyörällä. Kuva: Shutterstock
Kesällä brunssille kannattaa polkaista pyörällä. Kuva: Shutterstock

Kesälomalla kaupungissa voi kuntoilla kuin huomaamatta.

Aamulla

Pyöräile heti herättyäsi brunssille. Valitse kohde niin, että saat ainakin puolen tunnin polkutreenin. Pyöräile takaisin kevyemmällä vaihteella ja pysähdy puistoon tekemään lyhyet venyttelyt (15 sekuntia per lihas).

Päivällä

Ota joogamatto mukaan rannalle ja levitä pyyhe sen päälle. Auringonoton lomassa voit treenata vatsa- ja selkälihakset. Tee vuorotellen 15 istumaannousua ja 15 selkäliikettä: nosta kädet ja jalat hitaasti ilmaan yhtä aikaa vatsallasi maaten. Toista liikkeet kolmesti. Muista juoda vettä!

Illalla

Laita kevyet lenkkarit kesämekkosi pariksi ja lähde terassikierrokselle. Valitse esimerkiksi viisi terassia riittävän välimatkan päässä toisistaan. Kävele reippaasti pisteeltä toiselle ja palkitse itsesi raikkaalla (mieluiten alkoholittomalla) janojuomalla.

+ Kokeile ainakin näitä kaupunkilomalla

Veny puistojoogassa, testaa lainelautailua, rusketu biitsilentiksessä, rullaluistele rantakaduilla, ihastu sup-lautailuun, polkupyöräile terassille, käy salsabileissä, osallistu juoksutapahtumaan, kahvakuulaile puistossa, pelaa silmäpeliä kunto­salilla...