Vakuuta itsesi vaikka peilin edessä. Ryhti suoraksi! Kuva: Shutterstock
Vakuuta itsesi vaikka peilin edessä. Ryhti suoraksi! Kuva: Shutterstock

Itsetuntoboostiin ei vaadita vaikeita harjoitteita ja kuukausien työtä, vaan kolmella vinkillä sen pitäisi onnistua jopa sekunneissa.

1. Mehustele ansioluettelollasi

Kuinka lahjakas ja ansioitunut olenkaan! Kunpa muistaisin tämän joka hetki. Oman ansioluettelon silmäily voi tuntua itsekkäältä, mutta toimii itsetuntopiikkinä.

2. Ryhti kuntoon

Seiso suorassa. Ihan oikeasti! Time-lehden mukaan tuoreet tutkimukset vahvistavat, että se, miten me istumme, seisomme ja liikumme, vaikuttaa ajatteluumme ja käytökseemme. Armeijan metodit sen todistavat: ryhdikkäästä asennosta tulee vahva olo.

3. Tsemppaa ääneen

Vakuuta itsellesi, että osaat. Tutkimuksien mukaan itselle puhuminen tekee älykkäämmäksi, parantaa muistia, auttaa keskittymään ja parantaa urheilusuorituksia. Sano itsellesi vaikka näin: "Sinä pystyt siihen!"

Lähde: Time

Lue myös:

Onko sinulla hyvä itsetunto? Näin saat sen selville

Kuusi lausetta, joilla pilaat itsetuntosi