Kuva: Shutterstock
Kuva: Shutterstock

Suomalaiset himoitsevat netin myyntipalstoilta erityisesti merkkituotteita.

Kuluttajien välinen kaupankäynti eli vertaiskauppa kukoistaa netissä.

Huuto.netin tuotepäällikön Toni Ruuskan mukaan luksusmuotibrändit ovat vuodesta toiseen haetuimpia tuotteita.

– Tunnettujen brändien suosio osoittaa, että myös laatu- ja merkkitietoiset kuluttajat hakeutuvat vertaiskauppaan, Ruuska sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luksusbrändien tuotteiden kysyntä kielii siitä, että arvostetut merkkituotteet säilyttävät suosionsa myös käytettyinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

– Vertaiskaupassa ostetaan designia ja panostetaan laatuun. Vertaiskauppa on muuttanut ihmisten kulutustottumuksia. Enää ei etsitä uutta, vaan kestävää.

Erityisesti Marimekon, Louis Vuittonin, Guessin, Applen ja Artekin tuotteet ovat kysyttyjä netin myyntipalstoilla. Myös muumimukit ovat ikuinen myyntihitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla