Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Älä jätä aamuun sitä, minkä voit tehdä jo illalla.

1. Jätä sälekaihtimet puoliksi auki

Jätä verhot tai sälekaihtimet puoliksi auki illalla. Kun auringonvalo pääsee niistä läpi, melatoniinin tuotanto aivoissa vähenee. Valon ansiosta saatat herätä ennen kuin kello alkaa piristä.

2. Tee päätökset jo edellisenä iltana

Jos olet aamuntorkku, älä lisää stressiä jättämällä pienintäkään päätöstä aamuun. Valitse vaatteet jo illalla ja pane ne tuolille odottamaan. Päätä ennen nukkumaanmenoa myös se, millä menet aamulla töihin ja katso aikataulut valmiiksi.

3. Tee aamiainen puoliksi valmiiksi

Kahvinporot ja veden voi mitata keittimeen illalla, jolloin aamulla ei tarvitse kuin napsauttaa virta päälle. Mieti muutenkin seuraavan päivän aamupalasi ennen nukkumaanmenoa, ettei puolityhjä jääkaappi yllätä aamukiireessä. Esimerkiksi keitetyt munat ja smoothie säilyvät yön yli jääkaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lue myös:

5 aamuista vinkkiä täydelliseen päivään

Sisältö jatkuu mainoksen alla

7 aamuun sopivaa ruoka-ainetta, jotka pitävät nälän loitolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla