Taltuta iltapäiväkooma oikeilla eväillä ja lempimusiikilla.

1. Nesteytys

Iltapäiväheikotus johtuu usein nestehukasta – juominen jää, kun uppoutuu töihin tai muihin puuhiin. Urheilujuomiin ei tarvitse kajota, sillä olo kohenee hanavedelläkin. Vettä kannattaa pitää aina käden ulottuvilla ja hörppiä tasaisesti päivän mittaan – etenkin jos lipittää jatkuvasti kahvia, joka kuivattaa elimistöä.

2. Musiikki

Jos musiikki antaa lisäpotkua treeniin, miksei työpäiväänkin. Musiikin kuuntelu aktivoi aivojen mielihyväkeskusta, joten työtkin sujuvat leppoisammin mielitahtien soidessa. Pieni tanssihetkikään ei ole pahitteeksi.

3. Voimaa vihreästä

Irti siitä suklaapatukasta! Makea tuo hetken helpotuksen, mutta olo voi tuntua entistä tukalammalta, kun verensokeri romahtaa huipulta takaisin pohjalukemiin. Vihersmoothie sekä nesteyttää että ravitsee – ja kun makua tuo esimerkiksi kirpeä omena, iltapäiväkoomasta herää takuulla.

4. Lepohetki

Mindfulness, meditaatio, jooga, pikarentoutus, päiväunet… Tyyli on vapaa! Lyhyt ja rentouttava harjoitus omalla tyylillä on hyvä tapa ladata akut, jos päivällä on vielä edessä voimaa vaativia koitoksia.

Osittainen lähde: Harper’s Bazaar