Ihan tavallisesta teksasilaispojasta Alex Leestä tuli julkkis. Kuvakaappaus Alexin Instagram-tililtä @__dgm__alex__.
Ihan tavallisesta teksasilaispojasta Alex Leestä tuli julkkis. Kuvakaappaus Alexin Instagram-tililtä @__dgm__alex__.

Onko markkinointifirma vastuussa "Targetin Alexin" suosiosta, vai oliko se puhdas sattuma?

Jenkkiteinit tekivät yhdysvaltalaisen Target-halpiskaupan myyjästä, tekstasilaisesta Alex Leestä yhdestä yössä Twitter-julkkiksen. Kaikki lähti yhdestä kuvasta, jossa Alex pakkaa kassalla asiakkaansa ostoksia muovikassiin. Kuvasta tehtiin lukemattomia versioita erilaisin kuvatekstein ja muokkauksin. 

Nyt Alexilla on yli 530 000 seuraajaa Twitterissä ja miltei 30 000 Instagramissa. Alex on twiitannut löytäneensä feikkialexeja, jotka yrittävät esiintyä hänenä.

"Olenko nyt kuuluisa?" hän kysyi Twitterissä ja kertoi, että äkkäsi julkisuutensa vasta, kun hänen myymäläpäällikkönsä tuli kertomaan kuvan leviämisestä netissä.

Kuka on vastuussa Alexin suosiosta?

Toistaiseksi on epäselvää, onko Alexin suosio pelkkää tuuria vai onko sen takana markkinointifirma Breakr. Yritys on ottanut kunnian ilmiöstä ja kertonut valjastaneensa "fanityttöyhteisön" sosiaalisen median kokeeseensa.

Breakr ei tosin väitä keksineensä Alexia, vaan lisänneensä vain vettä löylyihin levittämällä hänen kuvaansa. Heidän mukaansa kokeessa haluttiin testata, voidaanko somejulkkis luoda tyhjästä.

Tyssääkö Alexin suosio tähän, vai tuleeko hänestä Yhdysvaltojen Benjamin Peltonen tai Sara Forsberg – tavis, joka suuntaa tähtiin? Alex on tavannut jo Ellen DeGeneresin ja hänen kasvonsa alkavat olla tutut kaikkialla.

Tästä kuvasta kaikki lähti. Kuva: Twitter

Lue myös:

Yhä useampi teinijulkkis on kotoisin somesta

Tältä kuulostaa Benjamin Peltosen debyyttisinkku

Youtube-julkkis Sara Forsbergin Hollywood-leffa paljastui – vastanäyttelijä ja Jackass-tähti hehkuttaa