Tokiolaisen baarin henkilökunta kyllästyi humalaisiin ja teki sammuneista ihmisistä varoitustauluja.

Japanissa ollaan ylpeitä ahkerasta kansasta, mutta myös huolestuneita työläisten rentoutumistavoista, liiasta kännäämisestä.

Tokiossa, Yaocho-nimisen baarin henkilökunta kyllästyi ja samalla huolestui överit vetäneisiin ihmisiin. Baarin henkilökunta keksi kampanjan, jossa kuvataan sammuneita ihmisiä ja jaetaan heidän kuviaan sosiaalisessa mediassa hashtagillä #nomisuig, mikä tarkoittaa liian kännissä.

Kampanjan mainosvideolle on kuvattu sammuneita ihmisiä pitkin katuja. Kuvissa heidät on kehystetty ilmastointiteipillä ja #nomisuig-kylteillä. Katso video jutun lopusta.

Independent-lehden mukaan baarin työntekijät ovat kuvanneet omia-asiakkaitaan, mutta NY Daily News on epäillyt videoiden olevan lavastettuja.

Vaikka kampanja on herättänyt lähinnä hilpeyttä, sen tarkoitus on vakava. Yaocho-baarin työntekijät toivovat vilpittömästi, että kuvat ja pelko häpäisystä saisivat japanilaiset miettimään, kuin paljon alkoholia he juovat.

Sosiaalisessa mediassa tempausta on kritisoitu kaksinaismoralistiseksi.

– Ensin baarityöntekijät myyvät asiakkaileen viinaa ja sitten he kuvaavat heitä ja häpäisevät julkisesti, eräs Independentin lukija kritisoi Facebookissa.

Lue myös:

Seksi ei kiinnosta japanilaisnuoria – Suomesta apua?

Tämä maski vapauttaa japanilaisnaiset haukkaamaan hampurilaisensa häpeilemättä

Japanissa yksinäistä syöjää lohduttaa Muumi