Ai mitäkö teen? No laihdutan.
Ai mitäkö teen? No laihdutan.

Jos aikomuksena on päästä eroon liikakiloista, lopeta iltakukkuminen ja paina pää tyynyyn.

Vähintään kahdeksan tunnin yöunet auttavat painonhallintaan ja ehkäisevät jopa kakkostyypin diabetesta. Jotta uni maistuisi mahdollisimman hyvin, kannattaa huolehtia, että

... stressi ei häiritse unta. Harrasta päivän aikana hikiliikuntaa, johon voit purkaa huolesi. Jos ajatukset mylläävät vielä ennen nukkumaanmenoa, kirjoita huolesi tai tekemättömät asiat paperille sen sijaan, että pyörität niitä mielessäsi.

... menee nukkumaan samaan aikaan joka ilta. Näin keho tottuu säänneltyyn unirytmiin ja alkaa tuntea väsymystä tietyllä kellonlyömällä.

... makuuhuoneessa nukutaan. Jos kärsii nukahtamisvaikeuksista, kannattaa pitää makuuhuone mahdollisimman pimeänä. Jätä kaikki elektroniset vempaimet makkarin ulkopuolelle. Näyttöjen kirkkaat valot huijaavat aivoja virkistymään ja nukahtaminen viivästyy.

Lähde: Allabouthealt.blogspot.fi

Lue myös:

Haluatko laihtua? Nämä lajit sopivat ylipainoisille

18 tapaa polttaa enemmän ja tehokkaammin rasvaa

Näin onnistut elämänmuutoksessa – 9 keinoa saavuttaa hyvä olo pysyvästi