Kuva:Shutterstock
Kuva:Shutterstock

Stressaako? Jäytääkö pelko epäonnistumisesta? Näillä vinkeillä löydät mielenrauhaa.

Piinaavat paineet syövät naista ja tekevät pahimmillaan hallaa itsetunnolle. Haluat antaa parastasi niin pomon, perheen kuin kultasikin edessä, mutta pelko epäonnistumisesta jäytää. Ota paineista niskalenkki näillä täsmäneuvoilla.

1. Muista, että paineissa on puolensa. Ne potkivat sinua eteenpäin tiukan paikan tullen ja saavat sinut tähtäämään korkealle. Keskity toiveisiisi, älä pelkoihisi.

2. Olet itse kriittisin tuomarisi. Ole armollinen itsellesi ja unohda täydellisyys tavoitelistoiltasi.

3. Puhu. Paineet kasvavat epätietoisuudessa. Esitä kysymyksiä ymmärtääksesi, mitä sinulta oikeasti odotetaan.

4. Ole järjestelmällinen. Tee selkeä toimintasuunnitelma äläkä yritä tehdä sataa asiaa samaan aikaan.

5. Tartu toimeen heti. Stressitasoa on helppo nostaa jättämällä hommat viime tinkaan.

6. Tilitä pahimmat uhkakuvasi paperille. Pään tyhjentäminen kirjoittamalla tai piirtämällä antaa sinulle perspektiiviä.

 7. Pidä paussi. Pysähdy vetämään syvään henkeä pari kertaa. Kalenterisi tuskin on oikeasti niin täynnä, ettet ehtisi pysäyttää pyörää minuutiksi.

Lähteet: Marie Claire, Réussite Personelle

Lue myös:

Säilytä mielenrauhasi, tee päivästäsi zenimpi

Mielenrauhaa arkiharjoituksilla

Auttaako kännykkäsovellus löytämään sisäisen rauhan?