Kommentit (5)

Ihmisen pään sisälle ei kukaan...

Kun elämässäni tapahtui vakava kriisiolojen, laihduin 15 kg/ 6kk.
Reaktiot olivat häkellyttävä; myös huoli muiden huoli ja suoranainen diagnoosi syömishäiriöistä.
Oli raskasta koittaa vakuuttaa huolestuneet läheiset siitä, että pääkopassa ei ole mitään muuttunut suhteessa ruokaan, keho vaan ei ota juuri nyt mitään vastaan. Liikunta toi hyviä hormoneja ja sitä myöten vaikutti aivoihin myönteisesti, jotta selvisin vaikeista vuosista. Laihtuminen oli kehon keino tuottaa lisäenergiaa selvitä hengissä.
Nyt on kilot palanneet ja elämä tasoittunut. Moni suhtautuu kilojen paluuseen vahingoniloisesti, moni tervehtii niitä ilolla.
Minä en ole niitä murentunut, en kadotettua enkä palaneita. Tärkeintä on, että voin hyvin, läheiseni ovat selvinneet jatkamaan elämäänsä ja minäkin löysin joogasta mielenrauhan.

Vierailija

ja hoikkuudesta kynsin ja hampain kiinni pitävät on jotenkin viallisia? Nykymaailmassa hoikkana/normaalipainoisena pysyminen tuntuu olevan melko monelle työlästä, näkeehän sen jo katukuvassa. Ihmiset ovat todella lihavia jo aika nuorena. On ihan hyvä, ettei anna joka mieliteolle vetää sipsiä yms. roskaa valtaa. Se lihottaa. Ja ihan turha kenenkään sanoa että ei syö epäterveellisesti ja on lihava. Kyllä vain syöt. Syöt yli oman kulutuksen ja se on epäterveellistä. Mulle on turha tulla avautumaan mistään sairauksista, ne eivät lihota. Ihan itse jokainen lihava mättää ruokaa suuhunsa. Ja tunnesyöminen, huoh. Maailmaan putkahtelee näitä ihme nykyajan diagnooseja joilla (tunnesyöminen, erityisherkkä..) millä sitten oikeutetaan oma ylensyönti ja kiukuttelu. Oersionallisuushäiriöiltä ne kuullostaa.
Ja tämä bodypositive höpötts. Kyllä, kaikilla saa olla hyvä olo itsensä kanssa, mutta ei nyt lähdetä niitä omia ihroja ylistämään ja ouhuta kurvikkuudests, kun monikaan ei todella tarkoita sanoessaan kurvikas, muodotonta ihra möykkyä.

Vierailija

Minulle on helpompi ymmärtää (huom, ei hyväksyä) huono-osaisen, kodittoman, pahoinpidellyn, syrjityn nuoren sekoamista kuin hyväosaisten sadismia, missä iso joukko hyväosaisia harjoittaa yhteisöllistä vainoamista eli pyrkii tappamaan kohteensa ilman että kukaan tietää että rikosta on tapahtunut edes eli haitantekoa yhtä kohtaan nauttien saditisesti. Aloittajat ovat absoluuttisen pahoja, addiktoituneet vihan lietsomiseen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat