Kommentit (7)

Vierailija

Ihan hyvä kun käy lääkärissä jos päästä heittää, mutta pitääkö sekin lööpeissä itkeä rahaksi. Usein nämä julkut perustelevat kaiken kritiikin kuittaamalla muut kateelliseksi, vaikka kyseessä saattaa olla olla vain se, että kuuluuko jonkun esim jonkun poliitikon saada eläkkeelle lähtiessään järjettömiä kultaisia kädenpuristuksia ihan noin yleisen oikeustajun mukaan "lakeja ei tietenkään rikota" tms. Itse en ole koskaan miettinyt kateellisena onko Jenni Vartiainen ansainnut saada palkintoja pysteinä VS Tuisku se on yhdentekevää. Se taas että ansaitseeko Jenni tai Tuisku taas sellaista palkkaa rahamäärää mitä tällä hetkellä saa sellaisesta työstä mitä tekee VS vaikkapa siivoja, sairaanhoitaja, lastenhoitajat monet muut jne niin sitä voi kyllä miettiä. 

Kukaan tuskin kuitenkaan kuolee vaikka joku Tuisku katoaisi saman tien, mutta siivojien, hoitajien jne puuttumisen takia niinkin voi käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kun käy lääkärissä jos päästä heittää, mutta pitääkö sekin lööpeissä itkeä rahaksi. Usein nämä julkut perustelevat kaiken kritiikin kuittaamalla muut kateelliseksi, vaikka kyseessä saattaa olla olla vain se, että kuuluuko jonkun esim jonkun poliitikon saada eläkkeelle lähtiessään järjettömiä kultaisia kädenpuristuksia ihan noin yleisen oikeustajun mukaan "lakeja ei tietenkään rikota" tms. Itse en ole koskaan miettinyt kateellisena onko Jenni Vartiainen ansainnut saada palkintoja pysteinä VS Tuisku se on yhdentekevää. Se taas että ansaitseeko Jenni tai Tuisku taas sellaista palkkaa rahamäärää mitä tällä hetkellä saa sellaisesta työstä mitä tekee VS vaikkapa siivoja, sairaanhoitaja, lastenhoitajat monet muut jne niin sitä voi kyllä miettiä. 

Kukaan tuskin kuitenkaan kuolee vaikka joku Tuisku katoaisi saman tien, mutta siivojien, hoitajien jne puuttumisen takia niinkin voi käydä.

Et tainnut sisäistää juttua. Antti puhui omasta kateudestaan. Kyllä se artistia varmaan kirpaisee, kun toinen saa tunnustusta työlleen, mutta itse ei. Kaikkea hyvää Antille.

Anatude

Hienoa Antti Tuisku, että olet rehellinen. Nöyryys ja aitous on juuri se mistä sinusta pidän erityisesti.
Kateus on asia, joka koskettaa jokaista ihmistä. En usko että kukaan voisi väittää ettei kukaan olisi koskaan ollut kateellinen. Itse olen kateellinen ihmisille, joilla menee hyvin ja on rahaa tehdä mitä haluavat. Työttömänä ja masentuneena ei voi ymmärtää miksi itsellä on kaikki päin peetä ja toisella onni kukoistaa...

Vierailija, ehkei sinulle aiheuta kateutta se että Jenni Vartiainen on saanut palkintoja, koska se ei vaikuta sun elämään, koska et ole muusikko. Kuvittele omalla kohdallasi, että himoitsemasi asema, jonka olet ansainnut meneekin pomon pojalle. Aivan tasan olisit kateellinen!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Et tainnut sisäistää juttua. Antti puhui omasta kateudestaan. Kyllä se artistia varmaan kirpaisee, kun toinen saa tunnustusta työlleen, mutta itse ei. Kaikkea hyvää Antille.

Sisäistin kyllä. Mutta oli niin harvinaisen tyhjänpäiväinen juttu että avarsin ajatteluani hieman Tuiskun navan ulkopuolelle suurempiin ja tärkeämpiin asioihin.

Vierailija

Näin esiintymisensä mainittuun aikaan laivalla.
Oli todella leipääntynyt, laiska ja välinpitämätön.
Totesin sen olevan väärin, välinpitämättömyyttä yleisöä kohtaan.
Esiintyjän on tunnettava vastuunsa.
Ilmeisesti sanoillani oli vaikutusta.

Kiitos kateus kun kerrot minul...

Hienoa että kateudesta puhutaan. Koen että se on suomalaisille yleensä hyvin vaikea aihe. Olen joskus yrittänyt keskustella siitä avoimesti ja monesti olen huomannut että aihe on kiusallinen. Itse olen käyttänyt sitä kompassina. Sehän kertoo meille usein minne itse haluaisimme mennä. Jos siis huomaat että kateus kuohahtaa sisälläsi, mieti mitä tuolla toisella ihmisellä on mitä haluaisit itsekin saavuttaa ja pyri sitä kohti. Kateus tekee siitä helppoa, kiitokset tälle tunteelle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat