Kommentit (3)

Vierailija

Vaikea uskoa, että kaikkia EN kappaleita laulaessaan kyynelehtii, minua ne itkettää ihan muista syistä. Niitä kun ei ole jaksanut kuunnella, niin kun Juicea yms. sitten 90-luvun. Ultra Brasta olen kuitenkin samaa mieltä.

Vierailija

Menneisyyden jonkinlaisessa hallitsemisessa on se hyvä puoli, että siihen aikaan pärjättiin hyvin sellaisissa oloissa joihin saatamme olla tulevaisuudessa menossa, joten saattaa hyvinkin olla järkevää pitää jonkinlainen tatsi yllä "vanhoihin hyviin aikoihinkin". Ovathan vanhempamme, esi-vanhempamme kuitenkin selvinneet joskus aikoina ennen ristusta ja saaneet jopa siitetyksi  ehkäpä jopa saunan jälkeisessä pienessä humalassa traditionaalisessa lähetyssaarnaaja- asennossa jonkun ypäjäläisen hevosen pienen menestyksen innoittamina niinkin laadukasta vuosikertaa kuin 17209 päivää vanha  Annakin on. Enkä nyt tarkoita, että olisi hyvä palata nainen nyrkin ja hellan välisiin aikoihin, vaikka kieltämättä toisinaan nykyajan itsenäisille naisille voisi tehdä ihan hyvääkin lentää, vaikka vain kerran talvessa niskaperseotteella ovesta hankeen, tosin kirvestä ei tietenkään voi suositella eikä viimeinen erhe poliiseineen ole koskaan ollut mikään must juttu ainakaan minulle ja se saattaa muutenkin vaikeuttaa miehen ja naisen välisen yhdessäolon jatkuvuutta jos liikaa jakaa perinteistä miehen sanatonta rakkautta humalassa ahdistuksineen entisaikojen tapaan. Tällainen takautumiin vajoamina saattaisi ehkä asettaa myös miehen kehityksen  suuremman arvostuksen valokeilaan nykyaikaisessa yhteiskunnassamme joten musiikillisia aikamatkoja voisi tehdä myös kauemmas kuin ultra bran aikoihin. En tosin jaksanut lukea Annan kirjoitusta kunhan vilasin, mutta  tällkerttaa tälltappaa...

Utopisti

Jokainen sukupolvi palaa nelikymppisenä nuoruusvuosiinsa, niin siinä vaan käy. 70-luvulle ollaan ehkä taantumassa, mutta 70-luvulla herkintä nuoruuttani eläneenä muistan sen edistyksellisenä aikana, kunhan kurkataan ylipolitisoituneen pinnan alle. Tulivathan silloin tavallisen kansan ulottuville digitaalikellot, taskulaskimet sekä videopelit ja varakkaimmilla oli varaa ostaa videonauhurikin. Mitähän ne vielä keksivätkään, me silloiset teinit ihmettelimme.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat