Kommentit (5)

Vierailija

Minulla ei välttämättä ole endometrioosia (ei ole tutkittu), mutta siitä asti kun kuukautiset alkoivat 13 vuotiaasta 19 vuotiaaksi asti joka kuukausi minulla oli aivan järkyttävät kivut (sen jälkeen olen syönyt e-pillereitä ja kivut hävisivät). Jos ei edellisenä iltana tullut otettua särkylääkettä niin aamulla heräsin kouristuksiin ja hikisenä ja melkein puoliksi tajuttomana jouduin konttamaan keittiöön hakemaan särkylääkettä, ja lopulta ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen sammuin sänkyyn. Se ei ollut sama kuin nukahtaminen, vaan kivun väsyttämänä meni taju. Jouduin siis aika useasti olemaan poissa koulusta kipujen takia. Kerran miespuolinen luokanvalvojani/liikunnan opettaja vetää sivuun keskustelemaan ja alkaa väittää että lintsaan ja sanoo "ei kuukautiskivut niin pahoja ole että ei voisi kouluun tulla". Just. Toivottavasti kyseinen (ainakin silloinen) Lahden yhteiskoulun opettaja on vähän opiskellut naisten sairauksista, eikä ole siellä vielä vähättelemässä tyttöjen kipuja ja mahdollisia sairauksia.

riikka

Minullla ei ole diagnosoitu endometrioosia mutta kun menkat alkoivat niin olin joka kk sairaalassa tiputuksessa kipujen vuoksi. Muistan vaan kun makasin eteisen lattialla ja itkin kivun vuoksi ennen kuin pyörryin. Ehkäisypillerit 13v teki kivun siedettäväksi särkylääkkeillä. Nyt +20v myöhemmin kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, kivut on tulleet asteittain takaisin. Jännityksellä odotan mitä tulevan pitää, toistaiseksi olen selvinnyt buranalla ja oksentelulla (oksennan usein kivusta). Ei kiva, en kehtaa ottaa paria saikkupäivää töistä joka kk joten istun kaksinkerroin tuolilla ja puren hammasta.

hoikan tytön äiti

Tietyn ruumiinrakenteen omaavilla ihmisillä näkyy luonnostaan luita ihon läpi. Törkeää haukkua hoikkaa kaunista nuorta naista joka elää terveellisesti ylläpitääkseen terveyttään typerällä syytöksellä vakavasta sairaudesta. Häpeäisit kommentoija, ja seuraavalla kerralla keskity siihen mistä juttu kertoo ja kommentoi sitä jos koet että on tarve kommentoida. Nyt menit pahasti sivuun tärkeästä aiheesta mistä kyseinen nainen rohkeasti avautui.

Endometrioositar

Vielä lisäyksenä tuohon painoasiaan, että endometrioosi voi vaikuttaa myös imeytymiseen tai vaikka ihan siihenkin ettei pysty syömään. Aiheuttaa niin moninaisia oireita. Katse sinne omaan napaan ennenkuin lähtee arvostelemaan!

Endopotilas

Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti bloggaaja kärsii myös anoreksiasta. Surullista miten kylkiluut törröttävät nuorella naisella.

Minulla näkyy myös kylkiluut ja muitakin luita.. en silti ole alipainoinen. Painoindeksin mukaan lähempänä lievää ylipainoa kuin lievää ali.
Ei ne luiden näkymiset kerro aina totuutta. Ja erilaisilla asennoissa voi saada näyttämään paljon hoikemmalta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat