Kalastajan vaimon naminami-elämä

Maakravun heila

Kirjoitan tähän, koska Kalastajan vaimo itse seuloo viestit, joissa häntä ei kehuta tai kompata. Tiistaina 14.6. julkaistussa tekstissä rouva kertoo ajatelleensa (taas) viime aikoina, millaisen kuvan ihmiset hänestä blogin perusteella saavat. Tekstissä vaimo (taas) vakuuttelee omaa naapurintyttömäisyyttään ja sitä kuinka hän ei tosiaankaan kaipaa mitään kehuja ulkonäöstään. Hänhän on maailman vähiten pinnallinen ihminen eikä kauheasti edes välitä miltä näyttää. Tämäntyylisiä tekstejä on ollut useita ennenkin. Kommentoin tekstiä kehumalla ensin kaunista ja huoliteltua blogia. Sitten haastoin väitteen "maailman vähiten pinnallisuudesta" ja siitä, ettei Johanna välittäisi ulkonäöstään. Mielestäni on ristiriitaista, että useita kertoja viikossa kameralle huolitellussa kampauksessa, meikissä, ilmeessä ja jatkuvasti vaihtuvassa garderoobissa poseeraava nainen väittää olevansa maailman vähiten pinnallinen, ei-ulkonäkökeskeinen ihminen. En siis esitä, että Johannan tulisikaan olla noita väittämiään asioita. Tuntuu vain tyhmältä, että hän pyrkii luomaan meille lukijoille kuvaa itsestään jonain mitä ei ole.
Noh, kommenttini sensuroitiin. Eniten potutti kun perjantaisessa tekstissä rouva kiittelee kuinka kivasti porukka oli kompannut hänen alkuviikon aatoksiaan. No niin, kai niitä samanmielisiä löytyy, kun kaikki nuoleskelemattomat viestit seulotaan pois. Ja sitten taas väitetään että "en minä tätä blogia siksi kirjoita, että ulkonäköäni kehuttaisiin tai itsetuntoani kohotettaisiin". Just.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Blogia ei olisi niin kiva seurata, jos hän ei siinä laittaisi ulkokuoren kuntoon, kotinsa, ja itsensä. Tosin usein on luonnossa menossa tai retkillä. Se on kohteliasta lukijalle ja silloin on kohteliasta kommentoida, kun hän näkee vaivan blogia varten.
Mutta itse ymmärsin, että syy, miksi sanoi, että hän ei ole pinnallinen tai ulkonäkökeskeinen, on se, että halusi lukijoiden tietävän, että hänelle ulkokuori ei ole ihmisissä tärkeää, ystäviä hän ei ulkokuoren takia valitse tai käyttäydy eri tavalla ihmisille sen mukaan, millaista kuvaa kukin ulkoisesti haluaa antaa.

Hän on kaunis varsinkin sisäisesti, tuskin kiusaa ketään porukassa, tuskin antaa lastensakaan kiusata, aiheuttaa haittaa, (oman edun vuoksi, etsiä tapoja rikkoa sääntöjä vaikka tietäisi samalla aiheuttavansa vakavaa vahinkoa ,haittaa, kärsimystä, )ahkera, aikaansaava, hiton taitava käsistään, taiteellisesti lahjakas, tuskin juorupiireilee tai tekee tahallista pahaa, ei potki yhtä porukassa.
Ei ole kateellinen, ilkeä, pahansuopa, paha.

Luulin siis, että hän muistutti, että vaikka hän itse blogia varten laittautuu, niin se, millainen ulkokuori muilla on, ei merkitse hänelle mitään.

Eikä kenenkään tarvitse julkaista rumia asioita itseään kohtaan. Siinä suomalaiset kunnostautuvat. Ei hän itsekään aiheuta kenellekään tahallisesti pahaa mieltä. Jos ei pidä, ei ole pakko seurata.

Vierailija

Ihan selvästi kertoi, että ei edes kerro blogista yleensä, koska ihmiset muodostaa helposti pinnallisen ja turhamaisen kuvan, jos on blogi, eikä hän ole sellainen joka arvioi ketään pinnallisten seikkojen mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Blogia ei olisi niin kiva seurata, jos hän ei siinä laittaisi ulkokuoren kuntoon, kotinsa, ja itsensä. Tosin usein on luonnossa menossa tai retkillä. Se on kohteliasta lukijalle ja silloin on kohteliasta kommentoida, kun hän näkee vaivan blogia varten.
Mutta itse ymmärsin, että syy, miksi sanoi, että hän ei ole pinnallinen tai ulkonäkökeskeinen, on se, että halusi lukijoiden tietävän, että hänelle ulkokuori ei ole ihmisissä tärkeää, ystäviä hän ei ulkokuoren takia valitse tai käyttäydy eri tavalla ihmisille sen mukaan, millaista kuvaa kukin ulkoisesti haluaa antaa.

Hän on kaunis varsinkin sisäisesti, tuskin kiusaa ketään porukassa, tuskin antaa lastensakaan kiusata, aiheuttaa haittaa, (oman edun vuoksi, etsiä tapoja rikkoa sääntöjä vaikka tietäisi samalla aiheuttavansa vakavaa vahinkoa ,haittaa, kärsimystä, )ahkera, aikaansaava, hiton taitava käsistään, taiteellisesti lahjakas, tuskin juorupiireilee tai tekee tahallista pahaa, ei potki yhtä porukassa.
Ei ole kateellinen, ilkeä, pahansuopa, paha.

Luulin siis, että hän muistutti, että vaikka hän itse blogia varten laittautuu, niin se, millainen ulkokuori muilla on, ei merkitse hänelle mitään.

Eikä kenenkään tarvitse julkaista rumia asioita itseään kohtaan. Siinä suomalaiset kunnostautuvat. Ei hän itsekään aiheuta kenellekään tahallisesti pahaa mieltä. Jos ei pidä, ei ole pakko seurata.

Ei kukaan ole sanonut että KV:n pitäisi julkaista rumia asioita itseään kohtaan. Jos ap:lle ei käynyt kirjoituksen pointti selväksi, niin sensuroinnin sijaan KV voisi vaikka vastata palautteeseen.

Vierailija

Miten jotkut jaksavat tehdä niin suuren numeron jonkun pinnallisista asioista bloggaavan naisen elämästä ja teoista? Kyseessä on vain blogi.

Höpsis

Ei kai kukaan järkevä aikuinen ihminen oleta, että kenenkään blogissa näkyy koko elämä? Kalastajan vaimolla on upea blogi kauniine kuvineen. Menestynyt blogi personoituu bloggaajaan, joten olisi hieman tyhmää olla julkaisematta siellä omia kuviaan.
Sitäpaitsi itse ainakin elän ihan sitä arkielämää, joten en missään nimessä olisi kiinnostunut lukemaan blogitekstejä joissa näkyy tiskivuoret tai villakoirat kuvissa. Näen sitä ihan jo kotona.

Kalastajan vaimo on kaunis, tyylikäs ja taidokas blogi, olen iloinen että tuollaisia on. :)

Vierailija

Höpsis kirjoitti:
Ei kai kukaan järkevä aikuinen ihminen oleta, että kenenkään blogissa näkyy koko elämä? Kalastajan vaimolla on upea blogi kauniine kuvineen. Menestynyt blogi personoituu bloggaajaan, joten olisi hieman tyhmää olla julkaisematta siellä omia kuviaan.
Sitäpaitsi itse ainakin elän ihan sitä arkielämää, joten en missään nimessä olisi kiinnostunut lukemaan blogitekstejä joissa näkyy tiskivuoret tai villakoirat kuvissa. Näen sitä ihan jo kotona.

Kalastajan vaimo on kaunis, tyylikäs ja taidokas blogi, olen iloinen että tuollaisia on. :)

Käsittääkseni Maakravun heila on kanssasi aivan samaa mieltä blogista. Kysymys lienee kuulluksi tulemattomuudesta, konkreettisesti hänen kommenttinsa ohittamisesta. 

Vierailija

Ymmärrän, ettei kukaan viitsi lukea valitusta ja katsella tylsiä ja kurjia kuvia. Jos päättää kirjoittaa blogia, niin silloin myös päättää sen, miten laajasti elämänsä haluaa jakaa, ja samoin myös päättää hyväksyä sen, että sitä kommenttia voi tulla laidasta laitaan. Ilkeyttä ei tarvitse sietää kenenkään, mutta kritiikkiä kylläkin. Jos siis päätyy julkistamaan elämänsä. Sitähän se on, saat palkaksi mitä saat, rahaa, tuotteita yms, mutta kestä sitten se toinenkin puoli.

Minua häiritsee se, että kirjoitetaan siitä kuinka itsensä hyväksytään sellaisena kuin on, kuinka ulkonäöllä ei ole merkitystä ja nuorten itsetuntoa pitää kohottaa, ja kirjoitellaan lappuja bikinikropasta ja itsensä hyväksymisestä sinne ja tänne. Mutta samaan aikaan itsestä julkaistaan kuvia, joissa vaikkapa jalat väännelty ihmeellisiin asentoihin ulkonäön vuoksi, varvastellaan ja kuvauskulmia asetetaan, kuvia käsitellään. Tai kehutaan valitsemaan mekkoa, joka hoikentaa. Ymmärrän, että niin tehdään ne kauniit kuvat ja myyvät tekstit. Mutta onhan se tekopyhää. En usko, että näistä kuvista kenenkään tytön, jonka vartalon vaikka kortisoni on turvottanut, itsetunto kohoaa ja hän hyväksyisi itsensä paremmin kuin ennen tämän blogin lukemista.

Vierailija

Hän oli aikaisemmin kauniimpi, naisellisempi. Muodot ovat kadonneet, laihuusihannointi näköjänsä hälläkin vallalla. Jo liian laiha. Liikaa auringon ottoa, melanoomavaara. Hyväksy itsesi ja aatteet nuorten naisten tukemisesta oman itsensä näköiseen elämään, bikinikampanjat jne. ovat kevyesti ristiriidassa hänen oman 'totuutensa' kanssa. Mitä lapset tästä oppivat? Kuvakulmat 'kauniit' = kummalliset asennot ja kaikki muu todellisuudesta kaukana. Ainahan voi kaiken kauniisti kermalla kuorruttaa. Moni kakku jne. Tosin kalastajan vaimona, paljon yksin (olen ymmärtänyt kun toisinaan blogia vilkaisen) ja jotain kiwaa sisältöä täytyy elämään saada, lisäfyrkkaa jne. Mikä ettei. Parempi kai se noin kuin että laukkais vieraissa ja baareissa. Ylitöpäinen postitiivisuuskaan kuitenkaan ihan tervettä ole. Ennemminkin realistista elämää. Tasapainoa. Kärsimyskin kuuluu elämään. Ja epäonnistumiset. Tavallinen elämä ei ole ainaista auringon paistetta pellavapöksyissä. Lauluja laulat ja leipää syöt. Työhän tuo blogi on. Joskus se sen itsekin tajuaa, että on samanlainen käsikassara kuin eri puolueiden ryhmäkurissa marssivat 'edustajat'. Tavallinen elämä on ihan tavallista eloa kuvissa keekoilematta. En ymmärrä näitä, joiden täytyy antaa aina se vähän parempi kuva arjesta. Onko se loppujen lopuksi syvää itsepetosta?

Vierailija

Itse seuraan blogia, sillä kauniita kuvia ym. Ihmettelen vain tuota kaupallista yhteistyötä eri firmojen kanssa;kosmettiikka,ravinteet, ja niin edelleen. Ristiriitaisesti ajoittain kertoo käyttäneensä tuotteita jo kauan,ollut luottotuote, mutta aloittaa jo uuden tuotteen kokeilun samaan aikaan muun vastaavan kanssa mm.kollageenikapselit, jauheet, joita nyt muutaman eri firman valmisteita mainostaa? Miten voi tuotteita arvioida, kun useaa eri merkkiä ja valmistajaa käyttää samanaikaisesti mm: Oslo skin, Helein, Sensai, ja muita kosmetiikkatuotteita, eli tämä asia hieman ihmetyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse seuraan blogia, sillä kauniita kuvia ym. Ihmettelen vain tuota kaupallista yhteistyötä eri firmojen kanssa;kosmettiikka,ravinteet, ja niin edelleen. Ristiriitaisesti ajoittain kertoo käyttäneensä tuotteita jo kauan,ollut luottotuote, mutta aloittaa jo uuden tuotteen kokeilun samaan aikaan muun vastaavan kanssa mm.kollageenikapselit, jauheet, joita nyt muutaman eri firman valmisteita mainostaa? Miten voi tuotteita arvioida, kun useaa eri merkkiä ja valmistajaa käyttää samanaikaisesti mm: Oslo skin, Helein, Sensai, ja muita kosmetiikkatuotteita, eli tämä asia hieman ihmetyttää.

Mainonnan yhteydessä toteaa vielä että "te tiedätte että mä suosittelen vain oikeasti hyviä juttuja". Jos Fazerin keksi ei ookaan hyvää tai naamani rupsahtaa Oslo skinin kapseleista huolimatta, niin hänellekö voin valittaa? :) EIköhän se mene niin, että Kalastajan vaimo suosittelee mitä vaan, mistä hänelle maksetaan - näemmä jopa vessatuoksuja.

T.t.k

Ei ole pakko lukea jos ei kiinnosta. Eikä morkata ketään jos sattuukin lukenaan eikä tykkää. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä mutta kaikkea paskaa ei tarvitse ladata päin näköä.

Vierailija

olen seurannut hänen blogiaan kauniiden norjalaisten maisemien takia..tosin olen huomannut hänen blogissaan tapahtuneen muutoksen joka tapahtuu melkein kaikille blogeille ajan kanssa: mainoksia sponssoreita riittää kyllästymiseen asti,

Marjah

Itse seurailin aiemmin säännöllisesti tätä blogia, mutta sitten kyllästyin tyhjänpäiväsyyteen. Mielestäni blogista puuttuu sisältö. Pelkkiä aurinkoisia kuvia ja itsensä esittelyä. Mutta missä on se blogin ydin, sitä en löydä joten lopetin blogin seuraamisen. Ihan samoja juttuja bloggauksesta toiseen. Vuosi vuodelta ihan samat kuvat ja tekstit, huoh, ei jaksa lukea. Ja samaa mieltä siitä, että joskus olen antanut normipalautetta enkä mitään hehkutusta, ja ei, ei julkaista niitä, ei todellakaan....

Vierailija

Jostain syystä Kalastajan vaimon blogista puhuttaessa keskustelu aina kääntyy siihen, ettei kukaan jaksaisi villakoiria ja tiskivuoria katsella. Tämäkään aloitus ei mitenkään liity tähän. Kauneutta voi esitellä ja blogi tekeekin sen tyylikkäästi. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että vain yhden puolen elämästään näyttämällä syntyy ihmisestä helposti pinnallinen kuva. Varsinkin, jos kuvat koostuvat lähinnä blokkaajasta itsestään tarkoituksellisissa ilmeissä ja asennoissa. Kukaan oikeasti syvällinen ihminen ei jaksaisi räpsiä itsestään tuota määrää selfieitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat