Kommentit (5)

vm 54

Minun vaihdevuoteni alkoivat noin 50-vuotiaana. Ensin hikoilua ja öisiä heräämisiä hikilammikossa jne. Hermot menivät ihan kelpomieheeni niin että laitoin hänet pihalle. Sitä en ole katunut jälkeenpäinkään. En etukäteen olisi uskonut kuinka rajut oireet olivat. Nyt ne ovat ohi ja elämä rauhallisen seesteistä.

tärkeä seikka

Aurallisen migreenin omaavat tai jos on se taipumus, eivät voi käyttää hormoneja lainkaan. Ellei sitten jotain hedelmää syö jossa on enemmän estrogeenia. Epäilyttää väite että naiset tulevat terveemmäksi hormoneja syömällä, kun toisille niistä voi olla pelkkää haittaa nuorenakin. Onko mitään vaihtoehtoisia tehokkaita tapoja lievittää vaihdevuosia, heille jotka tarvitsevat avun. Lääketieteen pitäisi ottaa huomioon hormoniton ehkäisy ja hormoniton vaihdevuosien ohjeistus. Tai tutkia haitattomat mahdollisuudet.

Vaumikänainen

Olen ikäni ollut seksikäs nainen, kropaltani, mieleltäni, rintava, uuman omaava , halukas, himokas intohimoinen villi miehiä haluava seksipeto! Miehiä ollut kymmeniä, vuosikymmenien ajan, nain ja nautin! Parhaimman löysin ku olin 45. Nyt jo kolme vuotta kärsinyt 60 vuotias pirullinenen ämmä, kuiva kääpä, seksi tekee kipeää, haluja ei enää ole omaan tarzaniin, tiedä jos vaihtais, ukkoni 65v. onneksi ostaa ja laittaa minulle liukuvoiteita ja haluaa silloin tällöin seksiä vaikka sieluni huutaa ou nou....minne hävisi haluni, kaluni, olen aivan kuin ekaluokkalainen... mikä tuo on? Miksi naiseuteni on poissa, kävelessäni kadulla pakotan itseni kävelemään naisellisesti, lanteet laulellen, rinnat pomppien, pakotan itseni ajattelemaan josko joku katsoisi vielä minuunkin? Laitan huuleni punaiseksi, vihjailen miehille, minäkin haluan edelleen olla haluttu vaikka karvakasani ovat todellakin ihan väärissä paikoissa....ennen pitii piilotella bikinirajoja, nyt peitellä viiksejäni, muuta karvotusta edes ei enää huomaa, luulisi miehen huomioivan posliinipaikan muttei kiinnosta paljas pinta kun paras paikka on open! Naisen koko elämä on ihmeellistä, ensin epävarmuus, aikuisena ahdistus, keski-iässä kypsyys, vaihdevuosissa vaihtelevuus, menopaussissa menolippu helvettiin lopussa ennenaikainen Exsodus! Tyttö tuli, tyhjä tuli! Ollaan Marilyneitä vielä sataan!

Outo lintuko

Itselläni alkoi vaihdevuodet vähän yli 40v ja olen nyt 50v ja kuumia aaltoja tulee ja menee. Mutta: itse olen muuttunut "raivohullusta ämmästä" lauhkeaksi lampaaksi. Liekö syynä PMS-oireet nuorena. Mutta vaihdevuosien aikana (alussa jonkin verran mielialamuutoksia) olen muuttunut rauhallisemmaksi eikä mitään "hermoromahduksia" ole tullut. Että voi näinkin käydä ja en muuten käytä mitään hormonihoitoja. 

Kerra vain täällä eletään

Estalis laastari, ihan ehdoton apu. Ei enää aaltoilua, ei alakuloa, ihanaa uutta virtaa, kuin nuorella tytöllä. Ei kannata ihmetellä, jos tulee oireita, gynelle vaan. Mielummin laadukas elämä kuin pelkkää selviämistaistelua päivästä toiseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat