Kommentit (7)

Alina

Eipä toimi oikeasti likaisiin kaihtimiin. Musta tieliikennepöly vaan leviäisi ja aikaa tuhraantuisi hervottoman paljon noita pihtejä vähän väliä putsaillessa. Tehokkain tapa putsata tosi likaiset kaihtimet, on kääntää ne kiinni ja ylhäältä alas pestä Todella märällä rätillä. Lattialle voi laittaa vaikka kylpypyyhkeen suojaksi, niin ylimääräinen vesi ei lainehdi lattialistojen väliin.

sisustaja

Alina kirjoitti:
Eipä toimi oikeasti likaisiin kaihtimiin. Musta tieliikennepöly vaan leviäisi ja aikaa tuhraantuisi hervottoman paljon noita pihtejä vähän väliä putsaillessa. Tehokkain tapa putsata tosi likaiset kaihtimet, on kääntää ne kiinni ja ylhäältä alas pestä Todella märällä rätillä. Lattialle voi laittaa vaikka kylpypyyhkeen suojaksi, niin ylimääräinen vesi ei lainehdi lattialistojen väliin.

Mutta sitten ne narut on ihan mustanharmaat sen jälkeen? 

Itse käyttäisin pölynimuria.

Pesukinnas

Meillä on leveämmät metallikaihtimet ikkunan ulkopuolella, ja eikä pesunaikana voi vedellä lotrata. Joku kadullakulkija saisi likaiset vesitipat päällensä. Kokeilin autonpesussa käytettävää pesintä jossa on pitkät 'nappulat' ja se toimi hyvin. Lika lähti kaihtimista aika kevyellä vedolla kun oli myös hyvä pesuaine. Tieliikennepöly lähti pesukintaaseen yhden vedon kanssa ja sitä on huuhdeltava usein. Meillä vaan se ikävä puoli että kaihtimet myös painavat, koska ikkunat ovat lattiasta kattooon. Hyvä että tuli puheeksi: nyt onkin taas pesun aika kun lämpötila yli 26 astetta.

Ei täydellistä

Itse laitan voimakkaan pesuveden ja rätti käteen peukalon ja etusormen väliin "pihdeiksi" tällä tavoin olen saanut kaihtimet puhtaiksi. Pidän kaihtimen toisesta päästä kiinni ja toisella "pihtisormilla" pyyhin. Vielä kun narutkin saisi puhtaiksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat