Kommentit (14)

Vierailija

Olisi kiva jos XS-kokoisellekin löytyisi joskus muualta kuin H&M:sta vaatteita. Usein koot alkavat S-koosta, joka on vieläpä huomattavan iso ollakseen S.

Vierailija

Miten muka koot ovat sopivia. Itse olen joutunut ostamaan aina monta kokoa suuremman vaatteen, kuin mitä normaalisti käytän. Kun Lidlille tuli Tammistoon poistomyymälä,huomasin voivani käyttää normaalin kokoni 38 sijaaan kokoja 44:ta 46:een ja hyvä oli muuten, paitsi vaatteiten laatu. Kankaat ovat rypistyviä ja ohuita, jotka pesussa venyvät muodottomiksi. Saumat vetävät ja kankaat myös, molemmat minne sattuu. Olen sitä mieltä, ettei edes Lidlin hinnoilla niitä kannata ostaa.

hmm...

Miksei kukaan miettinyt missä mekkoja tuotetaan? Bangladeshissa on huonot työolot ja siitä kertoi myös vaatetehtaan romahdus. Mistä tiedät, missä oloissa lidlin työntekijät ovat siellä?

Ali

Pikkasen parempi valikoima on Kiinan isossa verkkokaupassa.. Toimittavat ilman postimaksua Suomeen. Miksi siis tyytyä Lidlin suppesiin valikoimiin, nekin kun ovat Kiinasta tuotuja?

samaari

Totta, 34-36 voi ostaa vain joitkain xs kokoja, joskus nekin ovat liian isoja. Muuten Lidlin mkeot ova tihan hyvä, olen sotantu jo vuosia itsellnei, tyttärelleni aina liina isoja tuo xs.

Vierailija

hmm... kirjoitti:
Miksei kukaan miettinyt missä mekkoja tuotetaan? Bangladeshissa on huonot työolot ja siitä kertoi myös vaatetehtaan romahdus. Mistä tiedät, missä oloissa lidlin työntekijät ovat siellä?

Siinä bangladeshilaisessa vaatetehtaassa ei muuten tuotettu Lidlin vaatteita, vaan mm. Primarkin ja Wal-Martin. Sekä Suomessakin hyvin kauppansa tekevien Benettonin ja Mangon vaatteita, ja Suomesta pari vuotta sitten vetäytyneen Accessorizen asusteita. Toivottavasti boikotoit ainakin Mangoa etkä käy Lontoonreissuilla ostamassa Primarkista halpoja toppeja ja farkkuja...

"The factories manufactured apparel for brands including Benetton, Bonmarché, the Children's Place, El Corte Inglés, Joe Fresh, Monsoon Accessorize, Mango, Matalan, Primark, and Walmart."

Itsekkyys tuhoaa ihmiset

Eikähän se halpa hinta perustu tasan siihen, että bangladeshilainen ompelija saa pari euroa palkkaa päivältä, tekee 16 tunnin työpäivää eikä saa koskaan vapaata tai sairaslomaa. Semmoisissa oloissa tehdään Tommy Hilfigeritkin, kuten Armanin ohjelmasta opimme. Ostan vain sellaisia vaatteita, joiden valmistusolojen eettisyydestä voin olla varma. Suomessa on valtava määrä vaatevalmistajia, netistä löytyy. En tarvitse uutta mekkoa joka viikko, joten voin pulittaa 70€ suomalaisesta pellavamekosta. En halua itseäni riistettävän, joten miksi riistäisin muita?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat