Kommentit (5)

Vierailija

PK-yrittäjä tietää mitä tarkoittaa kassavirrassa, kun puolenkymmentä naista on äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Jos naiset halutaan töihin niin "lapsimenetys" on korvattava työnantajalle.

Vierailija

Itse olin lapseton 48v. kun minua yritykselle suositellut rekrykonsultti sai kuulla, että "Ei hän meillä viihtyisi, kun osastolla kaikki muut ovat miehiä". Minun mielipidettäni asiaan ei kysytty eikä yrityksen edustaja vakuuttunut, kun konsultti vakuutti tekniselle alalle kouluttautuneen naisen tottuneen miesvaltaisessa ryhmässä työskentelemiseen.

Lumi

Hienoa, että tästä tabusta keskustellaan. Usean akateemisen työttömän naisen ongelma on se, että jo haastattelussa keskitytään siihen, että on nainen ja lapsia. Kysymyksiin, perheen ja toisella paikkakunnalla sijaitsevan työn yhdistämisestä, saa vastata kerta toisensa jälkeen. Jopa soveltuvuustestit sisältävät näitä kysymyksiä. Miksi perheellinen nainen ei kelpaa johtajan paikalle, kun lapsilla on toinenkin turvallinen aikuinen, isä läsnä jokapäiväisessä elämässä. Miksi nainen ei viihtyisi työpaikalla, jossa on miehiä, jos on miesvaltaiselle alalle jo opiskeluvaiheessa hakeutunut. Elämme vuotta 2017. Arvostakaamme myös naisten osaamista.

Vierailija

Onhan naisessa varmasti työnantajalle hieman enemmän mietittävää jos hänet palkkaa: lapset, lastensaanti, lasten sairaudet, kuukautiset, migreenit, vaatii yleensä omat sosiaalitilat, jos työ on fyysisesti raskasta niin ehkä apuvälineitä keventimiä jne

Vierailija

Migreeni? En ole koskaan kärsinyt migreenistä.
Jos lapset on jo hankittu niin ne on hankittu. Jos nainen ei halua lapsia niin hän ei halua.

Tuskinpa heikko nainen hakeutuu voimaa tarvittaviin työpaikkoihin.
Sähköasentaja, maalari yms. ei ole mikään voimailuala.
Yhä edelleen naiselta näyttävä nainen koetaan kyvyttömäksi edellämainittuihin töihin.
Naiset harrastavat paljon liikuntaa ja nostelevat painojakin, miksi sitten tietyt työt ovat mukamas liian vaikeita taikka voimaa vieviä?

Sosiaalitilat ovat ainoa todellinen menoerä. Moni nainen voi kuitenkin joustaa ja käydä suihkussa kotona.
Lapsiakin tulisi nykyään myös isä hoitaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat