Kommentit (7)

Vierailija

Ja sitten joku kokoa 50 olemaan sovitteleen myös housuja. 

Mäkin joskus kokoa 38 käyttäneenä mahduin lähes jokaisiin housuihn nyt kun on kokoa 48/50 mahtuu about yhdet kymmenestä sovittamistani housuista jalkaan. Kun on reittä ja persettä niin eipä löydykkään housuja ja ne legginsit on niin kiellettyjä. Hah, pakko pitää kun muut ei mahdu 

Magron

Olen kyllä ihmetellyt yli 40 olevien kokojen puuttumista. Olen iältäni 55+ nainen ja omasta mielestän iparhaassa iässäni. Lapset ovat aikuisia ja omillaan ja talous on paljon paremmassa kunnnossa kuin elämäni ruuhkavuosina. Olen aina halunnut pukeutua hyvin ja nauttia siitä, että vaatteet tuntuvat ja näyttävät hyvältä. Nyt minulla olisi siihen varaa, mutta ne löydä yhtään vaatekaupppaa, joka olisi kiinnostunut rahoistani.

Olen koettanut löytää aikuisten naisten laadukkaita vaatteita myyvää liikettä. Löydän vain pieniä nuorisovaatteita myyviä liikkeitä tai sitten kauppoja, joissa myydään jättikolttuja. Olen 160 cm pitkä ja vaihdevuosien mukana vyötärönmittani vääjäämättä  kasvoi. Lisäksi naiseksi olen kohtuullisen harteikas.  Sopivia vaatteita ei vain löydy. Viimeksi käydessäni Hampurissa ostin kaksi täydellistä asukokonaisuutta, muutaman t-paidan ja kahdet farkut, jotka sopivat aivan loistavasti. Miksi niitä ei myydä täällä? Rahaa olisi, mutta sopivia vaatteita ei löydy mistään.

missä koot?

Ketjuliikkeissä käydessäni, en onnistu juuri koskaan saamaan omaa kokoani. Käytän kokoa 44 tai jos on pientä mallia, niin 46. Ne ovat aina ensimmäisenä loppuneet. Sen sijaan kaupan rekillä roikkuu kasapäittäin pieniä kokoja, joita on siellä vielä alennusmyynnissäkin. Olisiko kauppojen aiheellista lisätä hieman isompien kokojen määrää, lähinnä normaalimitoituksessa. Plus-kokoja en käytä, niissä näyttää lihavammalta. Olen kuitenkin sopusuhtaisen mallinen, vaikkakin kookas.

Strets

Pienet koot jäävät kauppaan, kun perusmitoitus on niin pielessä. Kankaan joustavuus on ollut loistava keksintö, mutta sen edut hukataan. Sen joustavuudenhan kuuluisi olla etu, lisämukavuus normaalikokoihin ja kankaisiin. Nyt valmistajat ompelevat markkinoille vaatteita, jotka äärimmilleen venytettyinä vasta ovat se normaalikoko. Ei ihme, jos pingottaa makkarankuoren lailla. Siis on ostettava omaa kokoa suurempia vaatteita.

Taina Aura

Se on juuri näin.Mitään ei ole koon 42 jälkeen.En enää viitsi tyhjää hakea.Rahaa ei ollut aikanaan.Nyt olisi kun olen itsekseni.Mutta ei ole ostettavaa.

Vierailija

Oma housukokoni on 46-48, ja olen todennut että omasta puolestani MenkkaHaukka ja muut teinihelvetit voivat mennä vaikka konkurssiin kun rahani eivät näköjään niissä kelpaa. Farkkuja olen ostanut Lindexiltä - ja Halensilta, jolla ns. "omat merkit" (Amy's Stories ja Happy Holly) menevät normimitoituksella aina kokoon 52 asti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat