Kommentit (8)

Vierailija

Jos nyt jätettäisiin taas se rasistikortti ensimmäisenä vetämättä joka asiassa esiin. Täysin naurettavaa, niin tyyppien kirjoittelu kuin väsynyt "rasismista" herneen nenään vetäminenkin... vaihtakaa toimittajat levyä.

Vierailija

Eipä tuo suvaitsemattomuus erilaisuutta kohtaan ole suomesta minnekään kadonnut. Vanhemmat tartuttavat sairaat yksinkertaiset eriarvoistavat asenteensa jälkikasvuunsa ja noidankehä jatkuu jatkuu ja jatkuu. Täytyy tosin olla sitäkin mielipuolta, että vaikka vanhemmat olisivat noin  kärjistäen yleistäen vaikka minkälaisia syrjäkylien" junttipersujen" lapsia niin maailma opettaa ja se tulee jatkuvasti lähemmäs monin eri tavoin. Nyt on vain taas pieni vastenmieleinen taantuma sivistyksessä ikään kuin yksi taka-askel jonka jälkeen harpataan eteenpäin. 

Siskojenhakkaajat kuriin

Siskojenhakkaajilta kuulostavat, nuo selitykset ja kommentit, "miesten" suljettujen facebook-ryhmien suunnalta - Väkivallasta pitää puhua väkivaltana, ei selitellä, eikä varsinkaan vähätellä vahinkoa, jonka ovat aiheuttaneet. Vastuulliset korvaamaan, aiheuttamaansa vahinkoa - on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija

Tuollaisen läpän heittäminen ei ole mitenkään perusteltua ja vielä vähemmän sitä saattaa odottaa nuorison teini-idoleilta. Mutta jälleen osoitus ihmismielen pahuudesta. Yksi vastenmielisin esimerkki on nämä julkisuuteen tulleet katolilaisten pappien hyväksikäyttämät pikkulapset ja nunnat, jotka ovat väkivaltaa harjoittaneet lapsia kohtaan. Facebook yhteisöt pitävät sisällään varmasti kaikenlaista vihapuheista tekoihin ja yksi sellainen esimerkki on tämä verkkorikollisuus, ryhmä häiriintyneitä ihmisiä, jotka pyrkivät vainoamaan ihmisiä levittämiensä haittaohjelmien avulla tunkeutuen rikollisesti ihmisten yksityisyyteen, kotirauhaan ja omaisuuteen. Jotta näitä vastaan voidaan toimia, se vaatii rohkeaa yksilöiden ja yhteisöjen toimintaa vihapuheiden ja -tekojen pitäjiä ja levittäjiä vastaan. Niin kauan kun keskuudessamme on ihmisiä, jotka eivät kunnioita sen enempää eläviä kuin kuolleitakaan, toisten kotirauhaa, omaisuutta, yksityisyyttä, eläimiä, vanhuksia, erilaisia - niin kauan meillä on ongelmia tässä yhteiskunnassa.

Marita

Olipa hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa!  Sinänsä säälittäviä etteivät uskalla julkisesti pitää älämölöa vaan pitää perustaa oikeen salaseura sitä varten! Pelkuriraukat!

Huumoria?

Olen ehkä joidenkin mielestä epäreilu, mutta itseäni ei sinällään nuo vitsit esim syövästä (itse kokenut) taikka muusta aiheesta tehtyjä vitsejä, sillä olen sen verran itsevarma, että ymmärrän vitsin vitsinä ja itsekkin tykkään vähän silloin tällöin höllentää ja olla ottamatta itseäni kokoajan niin tosissaan. Jos itselleen ei osaa nauraa, niin miten selviät elämästä?

Tietysti ymmärrän tuon poikienkerho tunteen joka voi vaikuttaa poissulkevalta taikka senkin, että hyvä vitsi koostuu hyvästä mausta ja oikeasti hyvästä ja kekseliäästä huumorista ja kielenkäytöstä. Kaikki vitsit ja huumori ei ole nokkelaa, joten hyvää vitsiä miettiessä taitava koomikko kyllä osaa tehdä nokkelia ja hauskoja vitsejä.

Huumoria?

Huumoria? kirjoitti:
Olen ehkä joidenkin mielestä epäreilu, mutta itseäni ei sinällään nuo vitsit esim syövästä (itse kokenut) taikka muusta aiheesta tehtyjä vitsejä, sillä olen sen verran itsevarma, että ymmärrän vitsin vitsinä ja itsekkin tykkään vähän silloin tällöin höllentää ja olla ottamatta itseäni kokoajan niin tosissaan. Jos itselleen ei osaa nauraa, niin miten selviät elämästä?

Tietysti ymmärrän tuon poikienkerho tunteen joka voi vaikuttaa poissulkevalta taikka senkin, että hyvä vitsi koostuu hyvästä mausta ja oikeasti hyvästä ja kekseliäästä huumorista ja kielenkäytöstä. Kaikki vitsit ja huumori ei ole nokkelaa, joten hyvää vitsiä miettiessä taitava koomikko kyllä osaa tehdä nokkelia ja hauskoja vitsejä.

Piti sanoa, että ei siis itsessään haittaa aihepiirinä eri aiheet kuten syöpä jonka olen itse 16-vuotiaana kokenut (Crohnin tauti). Esim. viime kesänä polvilumpioni meni sijoiltaan ja kämppis soitti ambulanssin paikalle. Kun esihoitajat tuli paikalle, totesin vain, että olisin keittänyt kahvit jos olisin tiennyt saavani vieraita. Huumori oli siis tapani käsitellä ja lievittää kipuani silloin.

Mielensähyvittäjä

Huumoria? kirjoitti:
Huumoria? kirjoitti:

Piti sanoa, että ei siis itsessään haittaa aihepiirinä eri aiheet kuten syöpä jonka olen itse 16-vuotiaana kokenut (Crohnin tauti). Esim. viime kesänä polvilumpioni meni sijoiltaan ja kämppis soitti ambulanssin paikalle. Kun esihoitajat tuli paikalle, totesin vain, että olisin keittänyt kahvit jos olisin tiennyt saavani vieraita. Huumori oli siis tapani käsitellä ja lievittää kipuani silloin.

Joo, juurikin näin. Mielensäpahoittajat taas liikkeellä. Se on ihan eri asia mistä ja miten minä puhun kotona ja/tai kavereideni kanssa keskenään kuin se, mitä julkisesti puhuu. Jokaisella - myös julkkiksella - kai on oikeus yksityiseen puoleenkin? Enkä tällä tarkoita, että rasismi tai naisten pisteytys olisi mitenkään fiksua käytöstä, mutta kyllä minä ystävieni kanssa olen myös kommentoinut miesten ulkonäköä tyyliin "panisin/en panisi" ja moni teistäkin kyseistä tv-sarjaa (en muista nimeä) katseli naureskellen - olihan se rohkeaa naisten huumoria! Samaan aikaan miehet eivät tällaista huumoria saisi tehdä ollenkaan ilman naisten älämölöä! Niinpä kehotankin sekä toimittajaa itseään että kommentoijia miettimään, että onko oikeasti sittenkään varaa heittää sitä ensimmäistä kiveä! Joskus voi ihan oikeasti jättää tuollaiset toisten kaveripiirien jutut omaan arvoonsa ilman sitä jatkuvaa mielensäpahoittamista ja ottaa vähän rennommin. Jos asia ei olisi tullut julkisuuteen, niin kaikki jatkaisivat elämäänsä tyytyväisenä. Ettekä tekään haluaisi omien keskustelujenne päätyvän julkisuuteen - voisi mieli vähän muuttua, mutta kun se kivi on niin helppo aina heittää muita kohti. Niin joo, minäkin olen siis nainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat