Kommentit (6)

Minnrat

Minusta pitää olla se 20 000 e ja loput sijoitettuna asuntoihin tai muuhun. Silti 20 000 e pitää olla käyttövaraa heti. Eihän sitä muuten voi kauppaan mennä, vai mitä?

säästäväinen

Säästäkää nyt ihmeessä nuoret ihmiset edes vähän vuodessa, varsinkin jos meinaatte joskus lapsia toivoa. Ei tarvi sitten isona valitella lehtien palstalla, ettei ole rahaa edes ruokaan jos Kelalla on sattunut jokin sekaannus, eikä asumis- tai toimeentulotuki tule ajallaan. Itse en edes saa noita tukia, vaikka olen tosi pienituloinen työtön yh. joten säästäminen on kaiken a ja o. 

Vierailija

Ei se raha muuta turvaa tuo kuin sen ettei heti ole sormi suussa jos tiskikone, pyykkikone tms hajoaa. Miehillähän sitä ongelmaa ei ole, paitsi tietenkin sinkuilla.

Yksityinen elinkeinoharjoittaja

Jos tulot ovat 700-1200€ luokkaa, niin siitä ei hirviästi syrjään laiteta. ASP tili imasee 150€/kk, jotta joskus vois oman katon pään päälle laittaa. Muu menee vuokraan, ruokaan ja laskuihin.

Vierailija

En juurikaan pidä käyttötilillä rahaa, olen tottunut siihen, että sillä pikkusummalla joka siellä on on pärjättävä. Toimii itselläni hyvin. Muualta eri tavoin sijoitettuna löytyy kyllä nopeasti lähes 125 teur. Ja tämä tuo minulle turvallisuuden. Tässä pätee sanonta ei ne suuret tulot vaan pienet menot... Ja kun käyttötilillä ei ole isoja summia ehtii kaikkia isoja hankintoja miettimään muutaman päivän ennen kuin olen saanut muualta muutettua käteistä. Ja yleensä tarve meneekin ohi. Olen aina sijoittanut osan tuloistani, rahastoihin asuntoihin jne. Nyt olen ollut jo yli 3 v vapaalla ja viralliseen eläkeikään on vielä vuosia. Ai että nautin. Eikä aikoinaan harmittanut vaikka en ostanut joka kevät uutta takkia, kenkiä jne. kuin kaverit. Nyt nautin niistä rahoista!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat