Kommentit (2)

Laila

Olen törmännyt useampaankin huijariin ja useilla deittisivustoilla. Suomi24;n ylläpidolle myös useasta raportoin, mutta profiileja ei sieltä koskaan poistettu.

Huijari on yleensä leski, joka on traagisesti menettänyt vaimonsa onnettomuudessa, ja hänellä on lapsi tai kaksi. Hänen vanhempansa ovat kuolleet ja hän on ainoa lapsi. Hän vakuuttaa sinulle rakkauttaan lähes ensimmäisestä viestistä lähtien, ja haluaa kanssasi naimisiin. Hänellä ei ole sidoksia omaan kotipaikaansa - hän on esim. amerikkalainen palkkasotilas Afganistanissa ja jäämässä juuri pois työstään tai englantilainen öljynporauslautalla työskentelevä mies. Usein hänellä ei ole itsestään kuvaa profiilisa, mutta hän mielellään lähettää sen sähköpostiisi (huom. anna tällöin mielellään osoite, josta ei heti selviä koko nimesi).Kun olette keskustelleet viikon -pari, hänelle yhtäkkiä tulee rahantarvetta - off-shore pankkitili ei toimikaan öljynporauslautalla, ja mantereella lastenhoitajan hoivissa asuvan tyttären hoitaja päättääkin lähteä takaisin Filippiineille ja uudelle lastenhoitajalle pitäisi maksaa palkka, jottei tytär jäisi yksin. 
No, miten voit tunnistaa huijarin varmasti?

KOHTA 1. Huijari käyttää usein jotain netistä löytämäänsä kuvaa profiilissaan (tai lähettää sinulle sähköpostiin), tee siis ensimmäiseksi kuvan saatuasi kuvahaku googlella: lataat miehen kuvan tietokoneellesi ja sitten lataat sen kuvahakuun. Kuva saattaa olla jonkun lääkärin, sakasalaisen pormestarin tms. henkilön, jolla luonnollisesti on eri mini kuin minkä huijari on sinulle ilmoittanut. 

KOHTA 2. Googlaa nimellä ja katso , mitä löytyy. Voit googlata myös miehen äyttämällä spostiosoitteella.

KOHTA 3. Netistä löytyy sivustoja, jonne voi ilmiantaa huijareita, miehesi saattaa löytyä myös sieltä, joo kuvalla tai nimellä.

KOHTA 4. Alussa mainittuihin seikkoihin miehen tarinassa kannattaa kiinnittää huomiota, ne ovat se ensimmäinen hälytysmerkki, että kaikki ei taida olla ihan kunnossa.

KOHTA 5. Älä oskaan lainaa tai annan rahaa henkilölle, jota et ole livenä tavannut, jos et muuten pysty varmistumaan siitä, että hän on, mitä sanoo olevansa. Pyytäisitkö itse lainaa ventovieraalta, kun olet pulassa? Ihan varmasti myös tuolla. joka noin innokkaasti umppaniksesi pyrkii, on myös real-life ystäviä, tuttavia, sukulaisia, joilta hän voi tarvitessaan lainata. Mieti, haluatko miehen, joka ei osaa omia raha-asioitaan hoitaa?

Vierailija

Hei vaan. Jouduin itse huijatuksi ghanalaisittain...usa merikapteeni piti olla. Jouduin kaksi kertaa psykiatriseen pakkohoitoon 2kk kerrallaan aivan turhaan. En todellakaan ole mitenkään mielisairas vaikka yritettiin pakkolääkitä. Tyhmyyttä vain oli koska rahallisen menetykset huijarille sekä pikavippiä ja maksamattomia laskuja mm. sairaala. Toivottavasti kukaan ei uskoisi näitä todella taitavia huijareita! Olen pienituloinen ja hoidin aina raha-asiani hyvin, mutta nyt kaikki on romahtanut Luottotietoja menetykseen kaikkineen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat