Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Hänelle ei ole vielä selvinnyt, miten heikko maan turvallisuustilanne on - ystävällisitä ihmisistä huolimatta. Joten todella naiivia väittää Kolumbian olevan sellainen maa, mihin nainen voi lähteä toteuttamaan unelmaansa.

Eetu

Olen tykännyt Kirsin tv-esintymisen tyylistä ja täyttäisin melkein nuo vaatimuksetkin, sen minkä vuorellejuoksussa menetän yleisellä huumorilla ja elämänviisauksilla korvaan moninkertaisesti, mutta ei tuo Kolumbia nyt ihastusta erityisemmin herätä. 

Untamoko

Tervetuloa takaisin Kirsi , viimeistään kolmen vuoden kuluttua. Tutustu siihen miten satakunta vuotta sitten etelä-Ameriikkaan muuttaneen suomalaisryhmän kävi. Lähtivät perustamaan onnelaa, utopiasta ei juuri mitään jäänyt jäljelle.
Olet kyllä naivi tämän asian suhteen.

Maalaistyttö

Esko Eerikäinen olisi oiva kumppani KIrsille. Eikös Esko oli itsekin osittain kolumbialainen. Onnea vaan KIrsille ison projektin kanssa. Älä anna kenenkään höynäyttää itseäsi.

Vierailija

Mielenkiintoista. Ketä nämä muut siis ovat? Tämä yhteisö, jossa ei ole tyhjiä eikä rikkinäisiä ihmisiä? Ovatko he jo olemassa vai löydetäänkö heidät kolumbiasta?
Onko rakentaminen ja maa ilmaista, vai miten voi elää ilman rahasuhdetta jos on ostanut maata jolle aikoo rakennuttaa taloja.
Kaunis ja nuorekas nainen. Ihanaa uskoa ihmisen hyvyyteen. Että jokainen tekee parhaansa.
Mutta mitään tämmöistä en muista lähiaikoina lukeneeni, erikoinen juttu.

Huoh

Voi taivas, miten naiivia, siis onko tämä nainen todella 50 v.? Kylässä ei siis kenenkään tarvitse tehdä mitään, jota ei halua tehdä?? Eli kaikki voisivat vaikka maata selällään pusikossa, lipitellä sokeruokoviinaa ja tuijotella pilviä kaiket päivät, kun se nyt sattuu eniten huvittamaan.
En usko, että menee edes kolmea vuotta, ennen kuin Kirsi on tullut vähin äänin takaisin. Nainenhan on sitä paitsi kuin tuuliviiri, viime vuonna haukkui ikäisiään miehiä papparaisiksi ja hehkutti 15 v. nuorempaa rakastaan, mutta nyt eivät haittaa harmaat hiuksetkaan enää.

We only live once

Kuulostaa kyllä melko epärealistiselta. Toisaalta, ymmärrän kyllä kaipuun irrottautua rahan ja omaisuuden ikeestä. Mitenköhän hänen lapsensa sopeutuvat näihin suunnitelmiin? Ehkä olen vain kateellinen rohkealle Kirsille, kun itse käyn tylsähkössä työssä 8-16 ja olen ollut saman ukon kanssa 30v.

Penedo

Elää rahasysteemin ulkopuolella. Miten "ostit" maa-alan? Millä rahoilla matkustat sinne? Kuinka rakennat/ostat rakennuksen/rakennukset? Vai rakennatko itse puista joita tontilta löytyy? Miten elät ennenkuin maa tuottaa satoa? Rakkaudella? Vai säästöillä joita olet tienannut rahasysteemin tuotoilla? Kolumbiassa toki viljelykset tuottavat nopeammin kuin täällä pohjoisessa mutta jos se helppoa olisi niin varmasti muutama muukin miljoona kolumbialaista olisi onnellisesti noussut köyhyydestä. Se että on riittävästi rahataloudessa tienattua pääomaa toki auttaa mutta eikö siitä irtautuminen olisi parasta silloin kuin aloittaisi kaiken tyhjältä pöydältä, ilman alkuomaisuuden tuomaa taakkaa. Ilman verirahoja.
Kolimbian turvallisuus on toki ihan eri tasolla kuin 20 vuotta sitten mutta se että luottaa pelkästään lähimmäisen rakkauteen ja ottaa pienet lapset mukaan on mielestäni kyseenalaista. He eivät voi analysoida riskiä kuin omien vanhempiensa kautta. Riittääkö se että että itse luottaa asioiden järjestyvän? Toivottavasti myös isä on tästä samaa mieltä.
Tiedä kuitenkin Kirsi että kahvin pitkäaikainen viljely köyhdyttää maan.
Menijöitä utopiaan on ollut ennenkin. Monet niistä ovat päättyneet surullisesti. Toivottavasti tämä on parempi.

Penedo

Niin. Anteeksi. En omalta itsekeskeisyydeltäni huomannut mainita etten voi itse lähteä kun minulla on pienet lapset. He haluavat olla kai kanssani ja minä ehdottomasti heidän. Maasta saatavilla tuotoilla he tuskin pääsisivät kovin usein käymään.

Vierailija

Kateelliset tavikset täällä kilvan sättimässä Kirsiä. Heti kun mennään Ruotsia pidemmälle niin jo tulee mammoilla pupu pöksyyn. Käsi sydämellä, monellako teistä on todellista tietoa Kolumbian turvallisuustilanteesta, erityisesti siltä alueelta, jonne Kirsi on muuttamassa?
Kirsi ainakin uskaltaa ELÄÄ toisin kuin te. Ja mitä sitten jos homma kosahtaa, sitten Kirsi tekee jotain muuta! Eläkää te omaa tylsää kahdeksasta neljään arkeanne, mutta pliis, lopettakaa turha arvostelu ja antakaa itseänne rohkeampien ja mielenkiintoistempien tyyppien toteuttaa unelmiaan.

Kirsi.valehtelee

Eihän se missään rahasysteemin ulkopuolella elä. On maksullinen hyvinvointikeskus joka toimii sesonkien väliilä maksullisena hostellina. Ei kai kukaan luule että Kirsin farmilla vierailijat ja kurssilaiset saisi elää ja asua ilmaiseksi? Kyllä siellä raha liikkuu poikineen. Onko kommandiittiyritys, osakeyhtiö vai osuuskunta tää Kirsin yritys?

Naisissa on voimaa

Olen itse vähävarainen ihminen, mutta pidän Kirsi Salon persoonasta. En kadehdi hänen valintojaan ja olen itse samoilla linjoilla, nykyinen äärioikeistolainen Suomi, ei ole se Suomi, jota minä rakastan ja johon olen syntynyt. Häikäilemättömän kovat asenteet, rahanahneus ja väkivaltaisuus heikompia kohtaan, saavat todellakin toivomaan, että voisin tehdä saman valinnan.

Turvallisuus on suhteellinen käsite. Olen liftaillut yksin ns. vaarallisissa maissa ja voin sanoa, että paljon turvattomammaksi, tunnen oloni Suomessa. Suomi on rahasampo sota- ja lääkebisneksille - Ihmisille painajainen nykyisellään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat