Mirena hormonikierukka

Menkkavaivainen

Heippa hei!
Olisko jollain joku tieto mikä mättää?
Ikää 29 vuotta, minulle asennettiin mirena toukokuussa 2015 runsaiden kuukautisten vuoksi koska aloin anemiaa sairastamaan, vuodot olivat siis niin kamalat että meinasin josko silloin vaippaikäiseni lapsen vaipat käyttöön, käytin imukykyisimpiä tamponeja ja samalla paksuja yösiteitä, silti sain vaihtaa alapäähässäkät puolen tunnin välein, yöt olivat kamalampia vaihtojen takia.
Asennuksen jälkeen vuotoja oli, mutta alkoi vähenemään "normaaliksi" (en siis tiedä mitä on normaali vuoto, oletin sen olevan) ja ne tulivat säännöllisesti, ei siis enään litratolkulla vuotamista, välillä niukkaa tiputtelua välissä, muttei häiritsevästi.
Nyt on sitten heitetty melkein takaisin edelliseen: edellisiä tulvavuotoja ei ole toistaiseksi, mutta vuodot ovat runsaat, saan olla vaihtelemassa aika usein siteitä, ja ylivuotojakin on alkanut tulemaan. Kuukautiset myös tulevat parin viikon välein ja kestävät sen pari viikkoa melkein, eli voisi sanoa että reilun viikon saan nauttia vuodoista, mutta tiputtelua kyllä on! Myös seksin jälkeen tulee verta, tosin niukasti.
Välillä tulee ovulaation aikana hieman verta valkovuodon mukana sellaisina verigeelinä.

Osaisiko siis joku kertoa, onko kohtalotovereita?

Kommentit (2)

Vierailija

Itselleni myös Mirena laitettiin runsaiden vuotojen takia. Ollut pian 5 vuotta. Joillakin onnellisilla kuukautiset loppuvat kokonaan, ei minulla, mutta ei onneksi ollut noin runsasta kuin sinulla.

Itse olen 50v nainen, jolla on nykyään välivuotoja vaihdevuosien vuoksi ja siihen lisänä lääkitys. Nyt kierukka tuomassa apua siis vaihdevuosiin.

Ei hyvältä kuullosta tilanteesi. Varaa aika gynekologille.

Vierailija

Mirena asennettu kuukautis ja endometroosi kipujen takia, alussa oli tiputteluvuotoa 4kk, mutta kivut olivat poissa. sitten 3kk oli ok ja ei vuotoja. No nyt on yli kuukauden ollut tiputteluvuotoa ja todella kovat kivut. Lyhyeksi jäi sitten kierukan hyödyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat