Kommentit (9)

jury

Joku ajattelee vielä tänä päivänä, että ei voi mennä linjuriin yksin.  Missä niin on opetettu ?  Uskomatonta.  Yksin matkustaminenhan on kaikkein parasta.  Voi mennä mihin haluaa, ei ole riippakiveä mukana. 

Ajatteleeko nämä ihmiset YKSIN ?  Kuka ajattelee heidän puolestaan ? 

Vierailija

Hyviä ajatuksia.
On toisaalta vaikea antaa olla ympäristön vaikuttamatta
Naisiin kohdistuu vihakampanjoita ja arvostelua.
Esimerkkinä vaikka tämän saman kustantajan toisen lehden sivulla eilen ollut uutinen, missä suomalaisia naisia arvosteltiin ulkonäön tai juomisen takia, yksityisasioiden. Verrattiin että hienompia ne venäläiset ovat.

Ja sitten ihmetellään ja paheksutaan nuorten tyttöjen masennusta, pahaa oloa, viiltelyä, ym kun aikuiset ihmiset vahtivat miltä joku saa näyttää.

Annien

Loistava artikkeli, mutta tuosta rokotevastaisuudesta olen eri mieltä. Suurin osa ihmisistä, jotka ovat päättäneet olla rokottamatta itseään tai lapsiaan, ovat juuri niitä jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja ovat uskaltaneet kyseenalaistaa pelolla väritetyt uskomukset rokotteista. Samalla tavalla minä voisin rumasti sanoa, että rokoteuskovaiset elävät harhassa, johon mikään ei pysty vaikuttamaan. Pelko - sillä on paljon enemmän valtaa kun tiedostamme, sellaisissakin asioissa joita emme tiedosta. Hyvää kevättä Anna Perho ja ei kun pelkoja päin!

Pidetään kuolemantaudit loitolla

Rokottamisella on saatu kuriin sellaiset sairaudet, joita tuskin kukaan voi toivoa palaavan. Kuitenkin, mitä useampi jättää rokotteen ottamatta, ajatellen, että tartuntavaaraa ei enää ole tai se on hyvin pieni, sitä suuremmalla todennäköisyydellä nämä taudit aktivoituvat uudelleen. Kyse on yhteisvastuusta, ei yksilön vapaudesta.

Vierailija

Annien kirjoitti:
Loistava artikkeli, mutta tuosta rokotevastaisuudesta olen eri mieltä. Suurin osa ihmisistä, jotka ovat päättäneet olla rokottamatta itseään tai lapsiaan, ovat juuri niitä jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja ovat uskaltaneet kyseenalaistaa pelolla väritetyt uskomukset rokotteista. Samalla tavalla minä voisin rumasti sanoa, että rokoteuskovaiset elävät harhassa, johon mikään ei pysty vaikuttamaan. Pelko - sillä on paljon enemmän valtaa kun tiedostamme, sellaisissakin asioissa joita emme tiedosta. Hyvää kevättä Anna Perho ja ei kun pelkoja päin!

Ja tämäkö sitten kerrotaan niiden vielä ilman rokotussuojaa olevien vauvojen vanhemmille, jotka menettävät tämän harhaisen "rohkeuden" takia lapsensa?

En edes puhu niistä, jotka menettävät lapsensa ihan omaa syytään, kun jättävät rokottamatta, koska niitä tulee. Kantakaa koko elämänne lapsenne menetettyä elämää tuskana harteillanne, too bad. Jos tällainen rokottamaton lapsi sairaanhoidon johdosta selviää, tulisi tehdä viipymättä huostaanotto. Ja tämä ole pelottelua, vaan ihan realismia ja ihan kohta saamme seurata tätä Suomessakin.

Vierailija

Minä taas olen maailmalla liikkuessani tehnyt ihan toisenlaisia havaintoja. Suomalainen nainen on juuri niin naivi ja typerä, että kun hänelle varoitetaan, että älä mene rannalle yksin, koska siellä länsimaiset aina ryöstetään, niin eikös hän heti seuraavana päivänä tule järkyttyneenä ja alasti rannalta kertoen, että 3 paikallista hyökkäsi kimppuun ja ryösti vaatteetkin päältä. Vähän pitäisi olla järkeä tajuta, etteivät varoitukset ole turhia. Artikkelin kirjoittajalla on käynyt tuuri, mutta kaikilla ei käy samanlainen tuuri ja varoitukset käyvät toteen.

Ei silti kannata pelätä, vaan pysyä suosiolala poissa vaarallisista paikoista -- täysin ilman pelkoa. Maapallolla riittää niitä turvallisiakin paikkoja, joten miksi pitää välttämättä riskeerata?

Vierailija

Taas yksi "ei saa antaa pelolle valtaa"-kirjoitus, jossa annetaan ymmärtää, että pelko on naisen oma syy. Ehkä kannattaisi uskaltaa myös pohtia sitä, miksi naisen pitää vielä 2010-luvullakin pelätä tietyissä paikoissa ja olosuhteissa? Ongelma ei ole yksilöissä vaan rakenteellisissa tekijöissä.

Vierailija

Ymmärrän jutun idean.
Omassa päässä oleva, kasvatuksen tuloksena, oleva koodi ohjaa naista elämään tietyllälailla.
Joskus vuosia, vuosia sitten päätin kumota tuon omalla kohdallani.
Olen saanut kokea hienoja asioita sen takia, mutta saanut myös runsaasti vastustusta.

Sekin on totta, että yhteisöissä on todella paljon sellaista ennakko käsitydtä siitä mitä naisellinen nainen voi tehdä ja sanoa.

En piitannut vastustuksesta vaan tein nuorempana juttuja mitä halusin.

Jollakin lailla yhteiskunta on vieläkin sellainen, että nainen saa toimia vain miesten kautta.
Jos tielle osuu hyviä miehiä ok, heidän avullaan nainen pääsee jonkinlaisena makottina tekemään ei naisille tyypillisiäkin juttuja.
Nainen joka oikeasti kulkee omia polkujaan sen sijaan saa varautua kivikkoiseen elämään.

Vierailija

Siis maskottia tarkoitin. Näppäinongelmia...
Moni naisille ei tyypillisissä jutuissa menestynyt nainen on ollut jonkun hänelle suosiollisen miesporukan " maskottina". Erityistapaus naisten joukossa. Samaa ilmiötä toisinpäinkin, mies erityisasemassa naisten keskellä vaikkapa kulttuurialoilla.

Nainen joka ei ole tällainen miesporukan erityisasemassa saa kyllä tallustaa todella kovassa maailmassa jos ei taivu naisen rooleihin olla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat