Kommentit (12)

Vierailija

^^ Miten joku on voinut tällaiseenkin juttuun vastata noin pikkusieluisesti, ikävästi ja mauttomasti? Ahdistavan huonoa käytöstä :/

Oman onnensa Seppä

Miksi ìhmiset puuttuvat tuollaisiin. Että onko varaa palkata hoitaja tai ei. Se on jokaisen perheen oma asia. Minkä katsoo parhaaksi ratkaisuksi. Muistisairaan hoito kotona on 24/7 valppaana oloa. Se on raskasta. Toivotan vain Koiviston pariskunnalle hyvää jatkoa ja voimia.

ei eroa

Hoitajat Maunolle kotiin, niin kyllä pärjäätte ihan hyvin. Laitoshoito on hirvittävää, tiedän! Todella avuttomillakin sairailla on järjestetty hoito kotiin, kyllä se onnistuu. 1 huone Maunolle ja avaimet hoitajoille. Ei enää kuvia julkisuuteen Maunosta.

Qwpå

Et ole kokenut itse, millaista elämä silloin on., kun npin kommentoit.Toivottavasti et tarvitse kokeakaan. Voimia. Jaksamista ja hyviä päiviäkin.

Vierailija

Minä ymmärrän hyvin hoitokotiin muuton. Ei ole helppoa kun läheinen muuttuu muistisairauden myötä. Omaisten täytyy myös huolehtia omasta jaksamisesta, joten hoitokotiin muutto saattaa olla iso helpotus. Lause "koti on ihmisen paras paikka" pitää vain osittain paikkansa erityisesti muistisairaiden kanssa. Vaikka olisikin rahaa maksaa hoitaja kotiin, ei se välttämättä ole paras vaihtoehto.

Parasta huomenna

Minäkin ymmärrän. Ja Maunon tapauksessa kun ei riitä pelkkä hoitajan kotiin palkkaaminen. Kuka sellaista jaksaisi että kotona ramppaa jatkuvasti vieraita ihmisiä, kun hoitajan lisäksi vielä kuntohoitaja, eikä kaikkia hoitovälineitä voi kotiinkaan tuoda. Ihmisillä tuntuu olevan taas ensimmäisenä vain raha mielessä, mutta käytännön asisioita ei niinkään ymmärretä. Paras ratkaisu tämä on, ja kyseessä on varmasti hyvä palvelutalo. Eikä ison sairaalan laitoshoidosta ole kysymys. Se on mukava asia että Tellervon kunto on senverran hyvä, että hän jaksaa käydä Maunoa tervehtimässä joka päivä. Yksinäiseen elämään on vanhuksella kuitenkin opettelemista. Näin kävi myös apelleni, joka opettelee ruoanlaittoa ja pyykinpesua koneella. Ja lapset asuvat kaukana, osa toisessa maassakin.

Vierailija

On todella raskasta, kun se läheisin ihminen on laitoshoidossa. Kokemusta on pitkältä ajalta läheisenä. Kaikkien kannalta on parasta, kun voi elää yhdessä, hyvän avun turvin. Kuka ei ole itse nähnyt laitoksissa elävien kärsimystä, ei voi paljon sanoa. Ei sitä näe sunnuntain kylä piipahduksella. Tottakai, jos käytösoireet ovat mahdottomia kestää, laitos on ainoa vaihtoehto.

jhghbv

Laitoksia on monenlaisia.

Mitä tulee muutamaan syyllistävään kommenttiin... Ilmiannoin ne. On täysin asiatonta puuttua besserwisserinä toisten ihmisten ratkaisuihin. Vai onko niin, että pystytte pätemään vain somessa nimimerkin takaa? Säälittävää.

Toivon presidenttiparille hyviä kuukausia ja vuosia. Olen nostanut Tellervolle hattua siitä, miten hän aikoinaan käsitteli masennustaan mediassa ja nyt siitä, miten hän kertoo tämänhetkisestä elämänvaiheesta.

Vierailija

Nämä ovat vaikeita asioita. Tässä tapauksessa pariskunnan molemmat osapuolet ovat jo iäkkäitä ja hoitokotiratkaisu on ymmärrettävä. Omasta kokemuksesta tiedän kuinka raskasta on nuoremman, vakavasti sairaan läheisen hoitokotiin "laittaminen". Syyllisyyden tunne vaivaa edelleen, olisiko pitänyt jaksaa itse enemmän...
Isoäitini masentui hoitokotiin joutuessaan, Sekin painaa mieltä. Hänelle oli oma koti ylpeyden aihe ja rakas paikka. Ratkaisun tekivät hänen lapsensa hyvässä tarkoituksessa. Olisi niin ihanaa, jos kaikilla olisi varaa ja mahdollisuus palkata läheisilleen riittävä hoito omaan kotiin elämän loppuun saakka, mutta hyvin harvoille se valitettavasti on mahdollista. :-( .

Vierailija

Tämä pari on ihana pari. Ei mitään pahaa heistä ole kuulunut
Vaikka e. Rehn on myös ihana, charmantti, hurmaava, hyvä ihminen, hänenkin olen ymmärtänyt suojelleen sukulaispoikaa joka oli tehnyt pahaa.
Pahimmillasn poikien ja miesten systemaattinen väkivalta johtaa tähän:
Järjestäytynyt vaino
-vihan systemaattinen lietsominen kohteen elämän joka alueelle
-yksityisyyden rikkominen rikollisesti jolloin kohteesta tulee lainsuojaton eikä kukaan halua häntä auttaa
-valheiden systemaattinen levittely
-värvääjien värvääminen näihin kaikkiin
-tahallinen suunnitelmallinen vakava vahingoittaminen isolla porukalla
-lavastukset
-kohteen elämän seuraaminen porukassa, levitys

Silku

Otamme osaa suureen suruun jaksamisia koko perheelle Mauno oli paras presibentinä hän oli mun lempari teillä on kova suru mulle tuli itku kun kuulin suru uutisen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat