Kommentit (11)

yleistystä yleistystä..

Tuo on jännä kun lehdessä  kuin lehdessä  kirjoitetaan mistä meidän täytysi ottaa oppia milloin kenestäkin? Ei meidän tarvitse olemme  hyviä tälläisinä!Minä olen ihan onnellinen rakastan  SUOMEA !Kun katson perhettä joka  rämpii pakoilaisileirillä ilman kenkiä savessa ja liassa en todella kehtaa valittaa koska asiani on hyvin terveyttä lämpöä ruokaa kaikkea löytyy mitä tältä mudassa kulkevalta puuttuu eli kaikkea!Olemme viidenneksi onnellisin kansa  pitääkö olla YKKÖNEN ja  valitta ja etsiä epäkohtia juuri  lehdistön  kirjoitukset on jotain  mikä ei natsaa oman  elämäni kanssa..yleistykset ovat   turhia ..sen täytyy sanoa itse vertaan itseni aina pakolaisileirillä oleviin  valitus loppuu aina  just siltä istuimeltä..sanon kuin Egyptiläinen taxin kuljettja  Helsingissä että ette näe metsää puilta kuinka hyvin asiat ovat ja kuinka hyvä maa tämä on !Typerintä mitä  toimittaja voi kysyä  mitä meidän täytyy tehdä että olisimme yhtä onnellisia kun te tai  mitä meistä  ajatellaan..krtiteerit  kannatta katsoa   millä mittareillä onnellisuutta  mitataan ja toimittaja  voi puhua omasta puolestaa jos ei  itse  olen onnellinen ei se kansan  vika  !Näitä ihmisiä löytyy ketkä ei halua nähdä   pakolaisia  kurassa kulkemassa  laajentakoon maailman  kuvaansa   lukeneet ihmiset  sen jälkeen voitte moittia Suomea ja kysyä mitä meiltä puuttuu ..ihan  vain tiedoksi joskus voisi ottaa vähän toisenalaisen  kannan näihin juttuin kysyä itseltä mitä hyvää meillä on eikä aina juttuja moittivaan ja vähättelevään sävyyn ?Teette juuri sitä mistä syyllistätte kansan eli näette kaiken negatiivisena kun mikän ei riitä se on päivän sana täydellistä kun ei ole  sen joka tajuaa tai sitten ei!

Vierailija

yleistystä yleistystä.. kirjoitti:
Tuo on jännä kun lehdessä  kuin lehdessä  kirjoitetaan mistä meidän täytysi ottaa oppia milloin kenestäkin? Ei meidän tarvitse olemme  hyviä tälläisinä!Minä olen ihan onnellinen rakastan  SUOMEA !Kun katson perhettä joka  rämpii pakoilaisileirillä ilman kenkiä savessa ja liassa en todella kehtaa valittaa koska asiani on hyvin terveyttä lämpöä ruokaa kaikkea löytyy mitä tältä mudassa kulkevalta puuttuu eli kaikkea!Olemme viidenneksi onnellisin kansa  pitääkö olla YKKÖNEN ja  valitta ja etsiä epäkohtia juuri  lehdistön  kirjoitukset on jotain  mikä ei natsaa oman  elämäni kanssa..yleistykset ovat   turhia ..sen täytyy sanoa itse vertaan itseni aina pakolaisileirillä oleviin  valitus loppuu aina  just siltä istuimeltä..sanon kuin Egyptiläinen taxin kuljettja  Helsingissä että ette näe metsää puilta kuinka hyvin asiat ovat ja kuinka hyvä maa tämä on !Typerintä mitä  toimittaja voi kysyä  mitä meidän täytyy tehdä että olisimme yhtä onnellisia kun te tai  mitä meistä  ajatellaan..krtiteerit  kannatta katsoa   millä mittareillä onnellisuutta  mitataan ja toimittaja  voi puhua omasta puolestaa jos ei  itse  olen onnellinen ei se kansan  vika  !Näitä ihmisiä löytyy ketkä ei halua nähdä   pakolaisia  kurassa kulkemassa  laajentakoon maailman  kuvaansa   lukeneet ihmiset  sen jälkeen voitte moittia Suomea ja kysyä mitä meiltä puuttuu ..ihan  vain tiedoksi joskus voisi ottaa vähän toisenalaisen  kannan näihin juttuin kysyä itseltä mitä hyvää meillä on eikä aina juttuja moittivaan ja vähättelevään sävyyn ?Teette juuri sitä mistä syyllistätte kansan eli näette kaiken negatiivisena kun mikän ei riitä se on päivän sana täydellistä kun ei ole  sen joka tajuaa tai sitten ei!

Onnellisuutta on mahdoton mitata koska jokainen ihminen on erilainen.
Osa ihmisistä on onnellisia kun he saaavat asua keskellä sademetsää,osa on onnellisia kun he saavat asua keskellä aavikkoa, osa taas on onnelisia silloin kun he saavat asua kaupungeissa, osa taas on onnellinen kun hän saa asua afrikassa kun taas osa on onnellinen kun hän saa asua suomessa.
En minä ole kovinkaan onnellinen vaikka asun suomessa ja minulla menee ihan hyvin täällä, olisin luultavasti onnellisempi jos saisin asua jossain muualla, esim japanissa.

Vierailija

Mikä estää menemästä Japaniin? Aika tyypillistä tuo haikailu jonnekin muualle ja luulo, että onni löytyy jostain muualta. Voihan se löytyäkin, jos oikein onnistaa😊

kommenttien kommentti

Vierailija kirjoitti:
Mikä estää menemästä Japaniin? Aika tyypillistä tuo haikailu jonnekin muualle ja luulo, että onni löytyy jostain muualta. Voihan se löytyäkin, jos oikein onnistaa😊
Samat sanat maita riitää jos onni löytyy Japanista sinne  sitten:)!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään estä mutta se on aika iso asia jos muuttaa ulkomaille koska kaikki läheiset ihmiset ja ystävät jää tänne Suomeen.
Ainoa syy miksi asun Suomessa on juuri nuo läheiset ihmiset sekä ystäväni.

Cleo

Asuin itse Norjan Stavangerissa -96 - 97 koska exani oli norjalainen. En viihtynyt ollenkaan eli erohan siitä tuli ja vaihdoin maata. Norjassa tietysti on helppo viettää leppoisaa elämâä jos ei ole rahasta pulaa - tosin itse tienasin todella hyvin muttei se minun onnellisuuttani varsinaisesti lisännyt koska ympäristö ei miellyttänyt.

Elämä on, on

Jos on ollut onnellinen asuessaan Suomessa, ei se onnellisuus siitä mihinkään katoa vaikka muuttaakin ulkomaille. Olemme asuneet useammassa maassa jo vähän pidempään kuin Johanna Norjassa, eikä mitään tarvetta vaihtaa maisemia. Hyvin pitkälle täällä Keski-Euroopassa on samalaiset tunnelmat kuin Norjassa. Ihmiset ovat leppoisia ja enemmän rentoja elämän suhteen. Eikä muualla asuminen ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti läheisiin eikä ystäviin. . Osa ystävistäkin asuu jo ulkomailla. Aina on pidetty yhteyttä puolin ja toisin, ja tavattu milloin missäkin maassa.. Tai ainakaan me tehty liian suurta kynnystä lähteä katsomaan, mitä muualla on annetavana. Kukin tavallaan tietysti.

Nainen Hesasta

Sinulla on läheisiä ja ystäviä. Siinä on paljon syitä olla onnellinen. Yksinäisyys ja läheisten puute on varmaankin  yksi suurimmista onnettomuuden syistä.

Voihan Japaniin mennä ensin katsomaan vaikka turistina, niin ehkä osaat arvostaa Suomea ja sitä mitä sinulla on elämässäsi. Joskus tarvitsee matkustaa kauas nähdäkseen lähelle.

Ei sen puoleen kyllä minäkin haaveilen viettäväni pimeimmän ajan Afrikassa tai Kanarialla. Ehkä se onnistuu eläkepäivinä, jos on rahaa ja terveyttä.

Ihan lopullisesti en kuitenkaan ole valmis Suomea jättämään. Olin nuoruudessani Italiassa muutaman kuukauden opiskelemassa. Kivaa oli, mutta siellä ajattelin, että olisi kauheaa, jos kuolisin ja maalliset jäännökseni jäisivät sinne. Niin vahvat on kuitenkin juuret omaan kotimaahan.

Onnellinen kaikkialla

Ei tarvi eikä täydy, vaan VOI oppia jos haluaa.
Nyt on jo kaikki hyvin, totta, mutta mahtaisiko hiukan rennompi ote, esim työpaikalla, kovasti haitata? Voisiko se olla jopa houkuttelevaa?
Entä piirun verran positiivisempi asenne?
Miten olisi yksi lisähymy päivässä? Jokin kiva yllätys työkavereille tai kotijoukoille?
Täällä eletään vain tämä yksi elämä, miksei siitä voisi yrittää tehdä parasta mahdollista?

hymytön naapuri

Onnellinen kaikkialla kirjoitti:
Ei tarvi eikä täydy, vaan VOI oppia jos haluaa.
Nyt on jo kaikki hyvin, totta, mutta mahtaisiko hiukan rennompi ote, esim työpaikalla, kovasti haitata? Voisiko se olla jopa houkuttelevaa?
Entä piirun verran positiivisempi asenne?
Miten olisi yksi lisähymy päivässä? Jokin kiva yllätys työkavereille tai kotijoukoille?
Täällä eletään vain tämä yksi elämä, miksei siitä voisi yrittää tehdä parasta mahdollista?
Miellä on piirun verran  postiivsuutta itä-suomessa ja enemmänkin  miten voi kirjoitta koko kansan puolesta en ymmärrä tätä yleistystä?Itsestä  voit  aloittaa  tuon rentouden ja  hymyilemisen päivässä  ei tarvite  syyllistää muita aina  haetaan se vika naapurista katsoo omasta  peilistä se kirein tyyppi näkyy siellä.. työpaikalla  voit itse olla sen hymyttömin mutt avaadtimuitla hymyä....itselläni on työkaverit tosi mukavia ja huumorilla höystettyja eli katse  itseensä jos pipo kiristää..

Öljyraha ja historiakin

Norja on öljyn takia yksi maailman rikkaimpia maita - ei heillä ole enää huolta huomisesta!

Suomi on taloudellisessa konkurssissa ja ihmiset huolissaan tulevaisuudestaan.  Sama tilanne kuin rikkaan ja köyhän välillä.

Eivätkä norjalaiset ole kokenee suuria vaikeuksia historiassakaan. Ruotsalaisten tapaisia pumpulissa kasvaneita lellikkejä - kun taas Suomi on se kovan onnen lapsi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat