Kommentit (9)

Kutri

Juuri näin. Minä lihava olen tyytyväinen itseeni näin.
Haistatan pitkät arvostelijoille, niitä kyllä riittää.
Köyhä on niiden elämä jotka kyytäävät muiden vartaloita.

Mahakas

Kun elämässä on kokenut ja nähnyt muutakin, niin huomaa kuin toisarvoista on se "täydellinen" kroppa. Ja itse ehkä voin sanoa että olen tyytyväinen että olen elänyt, kasvanut lapsesta teiniksi aikana jolloin ei ollut tätä nykyajan ulkonäkökeskeisyyttä. Olen mieluummin epätäydellinen ja siksi juuri täydellinen makkaroineni ja alleineni

Vierailija

Ja sitten niitä kokoa 36/38 naisia saa riepotella mediassa ja tosielämässäkin ihan vapaasti. "Hyi kun olen pieni/laiha, syötkö sää ollenkaan, kyllä naisen pitää olla naisen kokoinen/tollanen ruipelo/anorektikko.." Miksei heitä puolustella ja kehuta? Kauheesti kohistaan, miten nuoret ovat koko ajan ulkonäköpaineiden alla, samaan aikaan heitellään "koirat juoksee luiden perässä" kommentteja. Koska aletaan puhua laihojen ja hoikkien, niiden 36 kokoisten naisten itsetunto ongelmista ja jatkuvasta arvostelusta? Se joka väittää, että "pluskokoisia" muka syrjitään ja haukutaan, on kyllä niin väärässä kuin olla ja voi. Katsokaa vaikka lehtien otsikoita ja ihmisten kommentteja..

Vierailija

No, en ole kyllä ikinä päättänyt aloittaa kaalisoppadieettiä. Enkä puristele makkaroita.

Mua ärsyttää tämä ajatus että kaikenkokoiset naiset laihduttaa ja ajattelee dieettejä. Tai että hoikat naiset ovat saavuttaneet hoikkuutensa kovalla laihdutuksella.

Meitä luonnonhoikkiakin on, joskin tuntuu että on suunnilleen rikos olla sellainen.

Muuten hyvä kirjoitus.

Typsy

Höpö höpö kaikki täydelliset ja epätäydelliset. Naistenlehdet naiset pitää kurissa, tasa-arvon vastustajia kun ovat, siksi lopetin niiden lukemisen aikoja sitten. Minä olen minä, olen sitren lihava tai laiha. Alleista kuulin vasta, kun ystävä mainitsi, että ne pitäisi pitää piilossa. En ihan ymmärrä tällaisia asioita, nämä on sitä, että luodaan ongelmia. Itse olin mallilaiha joskus sairauden takia, en tykännyt ulkonäöstäni yhtään. Mutta kun en turhaan kiinnitä ulkonäön tälläisiin puoliin huomiota, niin ei minulla ole mitään ongelmia näissä asioissa myöskään. En lainkaan ymmärrä sanoja täydellinen, tavallinen, normaali. Minusta kaikki ovat erilaisia, turhaa tuollaista on pohtia.

Eläkeläinen

Niin naiselle jopa sattuu ja suo että toivoo tuota pyöreyttä, mutta miehelle yök hyi hitto kun inhottaa oli sitten nuori tai vanha, kuvaa lähinnä että on laiska. Kyllä olisi läskiverolla käyttöä maksaahan tupakan ja viinan käyttäjätkin tuotteistaan kovaa veroa

jokujanna

Hyvä artikkeli. Se on surullista miten jopa positiivisesti suhtautuvat ihmiset saattavat vahingossa vain leimata yhä enemmän. Kertomalla "kuinka rohkeaa" on olla oma itsensä, tulee vain yhä enempi sellainen olo, että itsessä olisi jotakin epätavallista, jota normaalisti kuuluisi hävetä.

Vierailija kirjoitti:
Se joka väittää, että "pluskokoisia" muka syrjitään ja haukutaan, on kyllä niin väärässä kuin olla ja voi. Katsokaa vaikka lehtien otsikoita ja ihmisten kommentteja..

On totta, että luonnonlaihat tai muutenkin laihat naiset saavat jonkin verran palautetta ulkonäöstään, mutta niin saavat myös muunkinkokoiset naiset. En kuitenkaan voisi millään verrata laihojen ihmisten syrjimistä siihen, miten paljon lokaa lihavat naiset ja miehet saavat niskaansa. Jos olet yhtään lukenut iltapäivälehdissä näitä body positive-uutisia, jossa lihavahko henkilö kertoo olevansa sujut vartaloonsa, niin kommenteissa raivotaan ja arvostellaan lihavien ihmisten elämänvalintoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat