Kommentit (10)

Vierailija

Olen hyvin epätyypillinen nainen.
Enemmän kuin kirjoittaja tässä.
Mutta ehdottomasti en halua yhteisvessoja miesten kanssa.
Hyvin käyttäytyvien miesten seassa on aina näitä
pervoja jotka taatusti käyttävät tilannetta hyväksi.
Olen viettänyt elämässäni senverran miesvaltaisissa harrastuksissa ja nähnyt kaikenlaisia luokureita muutenkin, että suomut on pudonneet silmistä.
Jos elää jotakin suojeltua elämää jossakin omassa porukassa ei tajuakkaan mitä sairasta touhua on.

Vierailija

Ja tämä pitää paikkansa myös, osa äijistä pitää kunniana kun on sotkuinen kuin porsas.
Haluan mennä vessaan joka on siisti.

Jos joku meikkiään kohenteleva transu tulee naistenvessaan nii se ei minua haittaa.

Pisuuari

Minä ainakin tarvin naisten vessaa, koska olen nainen. En osaisi edes kuvitella itseäni miesten pisuaarissa pissaamassa seisaaltani ukkojen vieressä.

Tyyppi

Minäkin aluksi epäröin tuota sukupuolineutraalisuutta, mutta kun mietin asiaa tarkemmin niin minusta sukupuolineutraalisuudessa ei ole mitään vikaa/haittaa.
Sukupuolet eroavat toisistaan vain ulkonäöllisesti joten ei ole olemassakaan naisten/miesten asioita maailmassa.
Ainoa asia missä naiseudella/miehisyydellä on merkitystä on seksissä eli lisääntymisessä missä nainen synnyttää ja mies siittää.
Ennen vanhaa sukupuolet erosivat toisistaan muutenkin kuin vain ulkonäöllisesti mutta silloin maailma/yhteiskunta oli muutenkin erilainen.
Nainen/mies/isä/äiti/tyttö/poika..jne sanoista me voitaisiin kyllä siirtyä sukupuolineutraalisiin sanoihin koska ihmisen sukupuolla ei ole mitään merkitystä muussa asiassa kuin seksissä.

Vierailija

Minulle on itsedtäänselvää, että mies tai nainen saa olla mitä tahansa.
On kuitenkin tosiasia, että naisen riski tulla raiskatuksi miehen taholta on suurempi kuin toisinpäin.
Miesten taipumus kaikenlaisiin väärintekoihin toteuttaessaan seksuaalisuuttaan on suurempi.

Jos vessassa on samaan aikaan vaikka 5 miestä (jotka voivat olla muitakin kuin sivistyneita ja empaattisia) ja vaikka yksinäinen teinityttö niin tuleeko turvallinen olo?

Vierailija

Ehdotus: Päiväkodeissa ja kouluissa yhteisvessat siihen asti kun lapset ovat 10- vuotiaita.
Tämän jälkeen kun alkaa hämmentävä murrosikä on inhimillistä, että tytöillä ja pojilla on eri vessat.

Pienillä työpaikoilla yhteisvessat toimivat.
Julkisissa tiloissa yhteisvessat eivät toimi.
Muunsukupuolisille oma vessa julkisissa paikoissa.

pumtsipum

Miksi yhteisvessat eivät voisi toimia? Yksityiskopit niin juoksevien kuin kiinteiden asioiden hoitoon ja yhteinen käsienpesutila peileineen. Yhtä hyvin se pervo tirkistelijä voi olla toinen nainenkin naisten vessassa! 

Voi ei taas

Voi ei, siis minä todellakin tarvitsen naisten vessan.
En usko, että niissä yleisissä vessoissa kukaan minua vainoaa. En ole mitenkään suvaitsematonkaan mielestäni, että ei minua haittaisi ne muunsukupuolisetkaan siellä naisten vessassa. Kunhan ette pistä minua unisex-vessoihin! Se yksi ainoa sellainen ahdistaa töissäkin, käytän Aina sitä naisten vessaa.
Minun puolestani ihmiset saavat olla mitä ovat, mutta antakaa minunkin olla sellainen. Siis sellainen, joka on nainen ja haluaa käyttää naisten vessaa.

Vierailija

Mietin, että mahtaisivatko musliminaiset suostua menemään samoihin vessoihin miesten kanssa? Kävisikö niin, että heitä varten olisi kuitenkin laitettava omat vessat, niinkuin joissakin uimahalleissa on omat vuorot, kun  eivät voi mennä uimaan samaan aikaan miesten kanssa? Niin että sitten kuitenkin olisi taas kahdet vessat oltava ja tilanne palaisi nykyiselleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat