Kommentit (5)

Vierailija

K2-vitamiini on tässä asiassa erityisen tärkeä. Mutta koska sitä on lähinnä eläinperäisissä tuotteissa, kuten maksassa, niin siitä ollaan mieluummin hiljaa. Huononee kenties muodikkaalta kasvishypeltä maine, mikä ilmeisesti on ravitsemusneuvottelukunnallekin tärkeänpää kuin ihmisten terveys.

Mika

Ensinnäkin K2-vitamiini on vielä melko tuntematon, mutta se tosiaan vaikuttaisi liittyvän luustoon. Toiseksi sitä saa esimerkiksi juustoista. Kolmanneksi virallisten tahojen syyllistäminen on koliikkiaikuisen huutelua. 

Markku

Huh, tässä sanotaan että 10mg ei ole ainakaan haittaa..

Ei todellakaan mutta onko siitä oikein hyötyäkään koska tosi moni kärsii d-vitamiinin puutteesta ja 10mg päivässä tuskin sitä parantaa.
D-vitamiinin liikasaanti on tosi harvinaista ja tarvitsee syödä tosi paljon jotta sellaisen onnistuu saamaan.

Eli jokaisen pitäisi ottaa ainakin sitä d-vitamiinia vähintään 50mg jos vähänkään haluaa pitää huolta terveydestään.
50mg päivässä maksaa muuten 4 centtiä päivässä eli ei mikään iso hinta.

Öpös

Hyvä pointti, mutta muistetaanhan nyt että d-vitamiinin kohdalla puhutaan mikrogrammoista = µg eikä milligrammoista = mg. Menee muuten nuo mainitsemasi arvot pikkusen jo liikasaannin puolelle... :)

Vierailija

D-vitamiinitaso kannatta mitata, muuten oikeaa D-vitamiinin määrää ei voi tietää. Söin vitamiinivalmistetta, josta sain D-vitamiinia 30 µg päivässä, mutta D-vitamiinitasoni oli ihan alarajalla. Mittaus maksoi n. 60 euroa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat