Mies ei halua, mikä neuvoksi?

Vierailija

Tarvitsisin neuvoa, mitä tehdä kun mies ei halua? Olemme molemmat 20-kymppisiä opiskelijoita ja asuneet yhdessä kohta kolme vuotta. Suhteen alussa harrastimme paljon seksiä ja mies teki suurimman osan aloitteista. Olemme kokeilleet erilaisia leikkejäkin ja fantasiamme ovat samankaltaisia. Viimeisten 1,5v aikana on seksi kuitenkin pikkuhiljaa vähentynyt ja nyt harrastamme sitä n. 3 krt/kk. Vaikka itselläni on edelleen haluja todella usein, riippuu seksi aina miehen haluista sillä hän ei kuulemma pysty mihinkään seksuaaliseen ilman haluja. Itse otan suihin ja tyydytän miehen muutenkin vaikken itse haluaisikaan mutta jotenkin miehelle on mahdotonta edes hyväillä seksuaalisesti jos ei halua. Myös kaikenlainen leikkiminen tuntuu olevan hänelle iso kysymys, jos mies haluaa vain normiseksiä on turha haaveilla mistään muusta. Lyhyesti, kaikki seksi tapahtuu miehen ehdoilla ja miehen halut etusijalla. Itse kaipaan todella paljon läheisyyttä, ja näytän haluni melko selvästi, hyväilen ja vihjailen ja pyydän suoraan. Olen yrittänyt myös olla pidättyneempi ja odottaa miehen aloitetta, hän kun sanoo minun vihjailejuni olevan turn off, mutta sekään ei auta. Ja sitten jos mies tekee aloitteen menee seksi sellaiseksi nylkyttämiseksi johon ei paljoa jää mahdollisuutta minkään uuden kokeilemiseen tai edes minun toiveideni huomioimiseen. Läheisyyttä suhteessamme on kyllä muuten, mutta siinäkin miehen aloitteet ovat harvinaisia. Mies opiskelee teknillisessä ja joutuu tekemään huomattavasti enemmän tunteja kuin minä. Usein kun mainitsen miehen haluttomuudesta ja siitä, kuinka olisi kiva jos hän joskus laittaisi minun haluni etusijalle sanoo hän aina kaiken johtuvan stressistä. Kouluhommien lisäksi miehellä on omia "projekteja" joita hän koodailee koneella, joten usein koneella menee 10-15h/pv. Mies kyllä urheilee, syö terveellisesti eikä ole tippaakaan yli- tai alipainoinen. Syksyllä, talvella ja keväällä on stressiä koulusta, kesällä kokopäivätöiden jälkeen väsyttää liikaa. Lisäksi mies sanoo tarvitsevansa "omaa aikaa" vietettyään koko päivän koneella. "Oma aika" tarkoittaa, että mies istuu yömyöhään koneella selaillen nettiä ja tehden omia juttujaan. Seksi tai parisuhteen hoitaminen eivät tunnu mahtuvan miehen kalenteriin. Jos ehdotan sellaista, torjutaan ajatus siksi, ettei mies vielä voi sanoa haluttaako häntä ensi tiistaina. Olen todella turhautunut, tuntuu, ettei mies välitä minusta tai minun tarpeistani yhtään vaikka väittää päinvastaista. Puhuminen ei tunnu auttavan, sitä on nyt kokeiltu yli vuosi. Rakastan miestäni ja hän tuntuu aidosti rakastavan minua, en siis haluaisi erota. Minua ei haittaa, vaikkei miehellä seisoisikaan, nainen kyllä tulee monella muullakin keinolla. Miten saan miehen laittamaan minut etusijalle, edes joskus?

Kommentit (7)

Eukko

Oma äijä on aika samantyyppinen, työ ja osa harrastuksista on koneella. Kyllä sieltä silti irtoaa aikaa yhteisille harrastuksille ja hellyydelle.

Haluttomuus johtuu aika todennäköisesti siitä stressistä mitä kumppanisi itsekin sanoo. Olisiko hänen tai teidän mahdollista käydä juttelemassa jollekin? Esim seurakunnissa voi perheasiainkeskuksesta saada ihan työnohjausapua ja sekin voisi jo auttaa.

Vähän jäi ohueksi että mistä näkyy se miehen rakkaus sinua kohtaan. Parisuhde on kuitenkin vähän myös kompromisseja eikä minäminäminä ja minun tarpeet.

Omallakin on stressin takia haluttomuusjaksoja. Ehkä maksimissaan viikon kestäviä. Silloin yritän muistaa etten ole yhtään epäseksikkäämpi kuin viime viikolla ja keskityn siihen muuhun hyvään mitä on. Vaikka yhteiseen liikuntaharrastukseen tai ilahdun yllätyssuukosta.

Mies23v

Syyt miehen haluttomuuteen:
1.Alhaiset testosteroini tasot.
2.Tyytymättömyys naisen ulkonäköön.
3.Tyytymättömyys naisen käytökseen.
4.Jotkut lääkkeet vie seksihalut.
5.Naiseen kyllästyminen.
6.Päihderiippuvuus.
Testosteroinit laskee jos mies on fyysisesti ja henkisesti huonossa kunnossa. Mitä enemmän miehellä on lihaksia ja mitä enemmän miehisesti hän käyttäytyy niin sitä korkeammat testosteroini tasot miehellä on.
Länsimaissa muuten miesten testosteroini tasot on laskenut huomattavasti tässä muutaman vuosikymmenen aikana.
Parisuhde myös kadottaa nykyisin miesten seksihaluja.

Isabella0
Seuraa 
Liittynyt15.4.2017

[quote=Vierailija]Tarvitsisin neuvoa, mitä tehdä kun mies ei halua?

Meillä sama tilanne . Miestä ei tunnu kiinnostavan mikään. 

Mietippä kommunikointianne? Osaako miehesi puhua tunteista? Kykeneekö hön empatiaan? Pystyykö hä pukemaan tunteita sanoiksi?

Meillä on tilanne ollut tämä jo vuosia, alkuhuuman jälkeen loppui läheisyys miltein kokonaan . Tuli kaikenlaisia syitä mutta ei mitän tunne puolen syitä , oli kuuma taikka mies tunsi olonsa likaiseksi muttei jaksanut suihkuun. Mies osoittautui kärsivän tunnesokeudesta , ei hahmota tunteita, ei kykene samaistumaan toisen ihmisen tunteeseen, ei tunne surua , ei varmaan monia muitakaan tunteita. Hänestä tuli ikäänkuin "tunteeton" ja "välinpitämätön" suhteessa.Koin olevani yksin parisuhteessa, turhaudun nopeasti, tunnen enimmäkseen surua kuin iloa . Mies osoittautui täysin aleksityymiseksi ihmiseksi . Tätä olen yrittänyt sisäistää ja pohtia miten rakastaa tunneköyhää miestä. Vielä en ole löytänyt siihen vastausta. Tällä hetkellä se tuntuu täysin mahdottomalta . Miten rakastat näkymätöntä?

Isabella0
Seuraa 
Liittynyt15.4.2017

Mies23v kirjoitti:
Syyt miehen haluttomuuteen:
1.Alhaiset testosteroini tasot.
2.Tyytymättömyys naisen ulkonäköön.
3.Tyytymättömyys naisen käytökseen.
4.Jotkut lääkkeet vie seksihalut.
5.Naiseen kyllästyminen.
6.Päihderiippuvuus.
Testosteroinit laskee jos mies on fyysisesti ja henkisesti huonossa kunnossa. Mitä enemmän miehellä on lihaksia ja mitä enemmän miehisesti hän käyttäytyy niin sitä korkeammat testosteroini tasot miehellä on.
Länsimaissa muuten miesten testosteroini tasot on laskenut huomattavasti tässä muutaman vuosikymmenen aikana.
Parisuhde myös kadottaa nykyisin miesten seksihaluja.

Voi voi voi . En kyllä allekirjoita tuota täysin . Tyytymättömyys ....hmmmm...hyvässä parisuhteessa tuollaisista asioista osataan puhua . Jos luottamus pelaa ja toista rakastaa , kyllä pitäisi kyetä puhumaan. Kyllä mä luulen että ne "syyt" haluttomuuteen ovat syvemmällä kuin ulkonäössä jne , pinnallisissa. 

Mullakin on pihtaava mies, minä haluaisin enemmän. Meillä mies ei kyllä piittaa ulkonäöstä .  Hänelle muut asiat ovat tärkeitä . Tällä hetkellä meillä on tilanne se että minun on vaikea suhteutua oikein tähän tunnesokeaan mieheen. Tilanteemme on erittäin arka . Itse olen erittäin tunteellinen ja ristiriitaa aiheuttaa se etten saa tunteilleni vastakaikua , joten turhaudun nopeasti . 

Kyllä minun seksihalujani ei vie miehen ulkonäkö, miehen käyttäytyminen , ei todellakaan . Kyllä ne syyt on todellakin syvemmällä.

Vierailija

Parisuhteessa oleva jatkuva läheisyys vie mielenkiinnon.  Kun piereskelevä nenäänsä kaiveleva rakastettu lorottelee aamupissat ovi selällään, on oksetus oma reaktioni tuollaisesta "luonnollisuudesta", joka on varmaan hipeille ihan luontevaa, ehkäpä nuoremmalle sukupolvellekin.

Tietynlainen magia, taika, pitäisi säilyä miehen ja naisen välillä.  Kevyt mysteeri.  Mä ihan oikeasti ajattelen näin, olen viiskymppinen mies.  Jos toisen ajatusmaailma on läpikotaisin tuttu eikä mitään yllättävää tai mielenkiintoista tapahdu koskaan vaan elämä rullaa eteenpäin tuttua ja turvallista itsestäänselvyyttään eteenpäin, on kyllästyminen väistämätöntä.  Ja kun kyllästyy, ei ota eteen vaikka miettisi naapurin muijaa omaa pannessa, mikä on erittäin yleistä miehillä, kun oma alkaa tuntua rasittavalta valittavalta ikuiselta menkalta.

Itse ratkaisin tällaiset ongelmat lopettamalla seurustelut naisten kanssa kokonaan.  Miehiä en ala kokeilemaankaan.  Harrastan harvakseltaan irtosuhteita.  Mitä harvemmin, sitä parempi oikeastaan.  Lienen ainakin lähes aseksuaali.  En ole koskaan saanut seksistä viittä minuuttia pitempää hyvää oloa.  Oman muijan kanssa paneminen on vähän kuin kusella kävisi.  Sori tästä ikävästä totuudesta,  jonka on useampikin tuttu kundi myöntänyt.

Jos tällaisessa tilanteessa olisi lapsia, olisi syytä hankkia arki täyteen työvelvoitteita, jotta parisuhde olisi arjesta selviämistä.  Sitten loma-aikana tai lasten vartuttua lykätyt ongelmat räjähtäisivät silmille.  Näin kaiketi usein käykin.

Henkilö

Naiset ovat outoja koska he haluavat miehiin verrattuna seksiä todella paljon, välillä jopa tuntuu että naisten elämässä ei pyöri muuta kuin seksi.
Naiser haluavat seksiä päivittäin kun taas miehille riittäisi kerran kuukaudessa, mikä mahtaa olla syy sille että naiset on lähes aina se halukkaampi osapuoli?
SEKSI,SEKSI,SEKSI ja vielä kerran SEKSI

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat