Maria Veitola kertoo Aamulehdessä, miten ulkonäkö on vaikuttanut uraan: ”Minulle sanottiin, etten ole tarpeeksi kaupallisen näköinen”......

Kommentit (12)

Vierailija

Mun mielestä on tärkeämpää olla persoonallinen nykyajan tusinanaisten joukossa. Maria on persoonallisen näköinen. Hän on kuitenkin nainen. Ei meitä kaikkia ole onneksi samasta puusta veistetty. Mitä siitä tulisikaan jos olisimme kaikki samannäköisiä? Geenit määrittelee sen minkä näköinen meistä tulee ja Maria on myös jonkun mielestä kaunis, jonkun jota viehättää juuri hänen piirteensä. Oikeasti jokaisessa löytyy jotain kaunista, kun kasvoilla on onnellinen hymy. Väitänpä, että tälläinen kasvokuvagalleria, missä on onnellisesti hymyileviä ihmisiä, nostaa kenen tahansa mielialaa ja heistä voi jokainen löytää kauneutta, jos on mieleltään "terve".

Tyyne-Kaarina

Hyvä että tästä asiasta keskustellaan.  Yllätyin silti että aikuiset sanovat toisilleen moisia....

Mutta ymmärrän nyt vielä paremmin miksi lapsena ja nuorena saadut ilkeät kommentit painuvat syvälle sieluun.  Olin perheessä lapsikatraassa  1/7. Minulla oli siskoilta haukkumanimet Hörökorva, Läski, Läskimoosees, suuri ja romuluinen naiseksi ollessani 18v.   Kun katson itseäni peilistä suoraan edestä, korvistani näkyy yläreuna osittain. Luokkakuvissa en ollut muita pulskempi ja toinen sisareni jopa vaati 4. luokan luokkakuvaan itselleen väittäen siinä olevan Hän.  "Ai olet minun luokkalaisten kanssa kuvassa, ei opettaja olisi antanut." Juu olen 175 cm pitkä Riisitaudin jäljiltä minulla on lautarinta joka sai vyötärön näyttämään hoikalta. ( samaan jotkut pyrkivät poistamalla alimmat kylkiluunsa.) Olin muista siskoja 12-4 cm pidempi.  Kiusaaminen ja ilkeily on kasvatuksen sallimaan ja sitä tehdään koska se on mahdollista saa jopa helposti kavereita. 

sisältö

Sisäinen kauneus näkyy aina ulos. Ilmeisesti Maria Veitolalta puuttuu se?

Hänellä on myös hyvin stereotypinen käsitys kauneudesta, siihen ei selvästi sisälly persoonallisuus ja sielun sivistys.

Hän tuntuu jotenkin pakkomielteisen vahvasti elävän omaa ulkonäköään pohtien ja korostaen, vaikka yleensä keski-ikäiset rouvat ovat jo hyvin sinut itsensä kanssa ja keskittyvät ennemminkin läsnäoloon, lastenlastensa hoitoon ja itsensä toteuttamiseen.

Joku tunnelukko vissiin jäänyt päälle, eikä hän osaa muuta kuin teini-ikäisen tavoin keskittyä omaan ulkonäköönsä.

Ehkä hän vielä aikuistuu ja kypsyy. Alkaa huomata esim. Lapsensa tarpeet, jolloin keskittyminen omaan itseen tasapainottuu ja hyväksyntä löytyy.

Kun sisäisen kauneuden saavuttaa, alkaa ulkoinenkin hehkua.

Vierailija

Ei mut ulkomaailma antaa raamit kauneudellekin. Miusta on hyvä, et on monenkokoista ja näköistä tv:ssäkin. Opitaan arvoittamaan muutakin kuin ulkonäköä.
Maria on osaava nainen. Kantaa asunsa tyylillä, kroppa ryhdikkäänä.
Kauneus on katsojassa. ❤

nainen

Oisko tämä Maria Veitolan ulkonäkökompleksi pikkuhiljaa käsitelty? Ihmettelen, miksi hän vielä itse haluaa aiheesta jatkaa. Pidin häntä aina ennen ammattimaisena älykkötoimittajana, joka keskittyy asioihin ja kunnioittaa haastateltaviaan. Näemmä olin väärässä tai sitten hän on vain muuttunut.

Monissa ohjelmissa nykyään toimittajat/tekijät on nostettu/itse nostaneet sellaiselle jalustalle, että tuntuu kuin koko muu ohjelma vieraineen on vain pönkittämässä tekijöiden egoa.  

exrekrytoija

Maria, mitä helvetin väliä sillä on mitä mieltä muut sinun ulkonäöstä ovat? 

Kaikissa rekrytointitilanteissa hakijan olemus ja ulkonäkö  arvioidaan ja ne vaikuttavat rekrytointipäätökseen. Aina ei parasta valita,  esim. ylipaino on erittäin suuri este palvelualoille työllistyville. Ulkonäkörasismi tätä päivää edelleenkin ja nyt puhu etnisestä rasismista.

Vierailija

Ihan yleisellä tasolla kehenkään viittaamatta tämä ulkonäkökeskeisyys kaikessa ahdistaa, kun on saanut sellaisen kasvatuksen että muut asiat ovat tärkeämpiä.

Vierailija

Eipä oikein tiedä mitä ajatella tästä menestyneestä henkilöstä.

Elämänkokemus kertoo sen että jonkun toisen ihmisen yksittäiseen sanomiseen tai tekoon takertuneet ja henkilön sitä kautta tapetille nostaneet ja lynkkaumielialaa häntä kohtaan aikaansaaneet ovat itse tauotta selän takana juoruilevia, oikeilla sanavalinnoilla muita pilkkaavia, (semmoisilla jotka muut ihmiset hyväksyvät suuttumatta mutta jotka kuvaavat henkilön negatiivisesti), ja se jonkun.yksittäisen ihmisen yksi teko tulee syyksi syyttää häntä, kum itse ollaan hovin kanssa liikkeellä ja haetaan tätä kautta empatiaa ja huomiota itselle ja painetaan jotain toista alas.

En tiedä mistä töistä nyt on kyse, mutta en usko sekuntiakaan, että Maria Veitolan ulkonäöstä olisi vaikkapa toimittajan tai toimitusjohtajan tai urheiluvalmentajan tai ylipäänsä mihinkään työhön enemmän haittaa kuin jos pitkätukkainen, vaaleahiuksinen klassisekla tavalla kaunis hakisi niitä. Vaikka hakija olisi luonnollinen syntymäasussaan eikä näyttäisi vaikkapa Johanna Tukiaiselta, joka mielestäni on vainottu ja kiusattu ihmisten taholta, joilla semmoiseen on joku synnynnäinen tarve.

Maria taas on muokannut habituksensa niin että hänetiesten maailmassa hyväksytään ja ehkäpä myös pitää asioista joilla miesten hyväksynnän saa ja halveksii asioita jotka liitetty perinteisesti naisiin, olivat ne naisellisia tai eivät.

Vierailija

Tarkoitan että oma elämänkokemus on näyttänyt että tämmöiset joilla on kyky ja halu nostaa viha jotain kohtaan jonkun yksittäisen yksin tehdyn yhden teon kautta, ovat usein itse täysin riippuvaisia vihan lietsonnasta ja elävät muiden piikkiin eli saavat etua siitä että nostattavat vihaa jotain kohtaan joka ei ole harjoitellut ikinä ihmisten manipulointia vaan välttää semmoista. En osaa sanoa onko näiden köytös yhteiskunnassamme sosiaalista taitavuutta vai mitä se on. Mielestäni se on alhaista ja pahuutta. Onko marian tavoite nyt hakea empatiaa ja sitä kautta duuneja? Kun samaan aikaan suomessakin on tämän tyyppisten imnisten kohteita :vihanlietsojat vihaavat ja halveksuvat ihan kaikkea heissä ja yrittävät saada muutkin vihaamaan. Lähinnä kohteet lienevät blogisteja, (kauniita) naisia mutta oikeassakin elämässä on ihmisiä jotka ovat näiden uhreja.
Nämä hankkivat (taloudellista, ammatillista, sosiaalista)etua tekemällä itsestään uhrinsa uhrin tai muita puolustavan sankarin.

Vierailija

Suomessa tämmöiseen on pitkät perinteet eli toisen tahallista kiusaamista porukassa saa vapaasti harrastaa. Sen jälkeen itketään ja ollaan uhreja. Siitähän oli vaikka videokuvatun ja pois potkitun opettajan hermoromahduksessa kyse. Eli tämmöinen on suomessakin jo hyvin hyvin nuorten elämää.

En kuitenkaan usko tai väitä että maria veitola oli tätä vihaa saagimia kohtaan millään lailla provosoinut mutta semmoistakin tapahtuu.

Samaa aika videokuvatut kuolevat stressiin ja vihaan ja vihaajat syyttävätkin kuvaajaa. Vaikka mitään ei tapahtuisi jos näille toisten reagointien levittäjien, salakuvaajien, piireihin ei mentäisi mukaan

Vierailija

Eikö ihmisellä, jolla on mahdollisuus vaikuttaa tärkeisiin ja vakaviin asioihin huoleta oikein mikään muu asia kuin oma taviksen ulkonäkönsä. Maria on terve, varmasti varakas ja vaikutusvaltainen nainen, ja kaikki mahdollisuudet annettu vaikuttaa ja ottaa kantaa. Mutta hän käyttää ne vielä keski-iässä ulkonäkönsä puimiseen. 

Moni maksaisi maltaita, että voisi toimia niillä huikeilla pelikorteilla, mitä hän on saanut. Tällainen keskustelu syventää entisestään naisten keskittymistä loputtomaan minä minä maahan.

Onneksi on toimijanaisia, jotka eivä ruikuta, kuten mm. Rosa Meriläinen, Lenita, Li Andersson, Emma Kari, Katja Stähl jne. Upeita naisia, jotka eivä tuhlaa omaa ja muiden aikaa ruikutuksiin. Eivätkä elä elämää peilin edessä ja postaa instagramiin kuvia itsestään kehujen toivossa.

Marian kompleksit ovat pelottavia tavisnaisten vihaisesten myötätuntokampanjoiden myötä. Ilkeä ja ruma poru nostettiin anusaagimia kohtaan, jota haukuttiin sisäisesti rumaksi jne. Eipä tuo haukkujien oma sisäinen kauneus sen kauniimmiin loistanut. Päinvastoin. Sisäinen rumuus loisti kyllä ihan muualla kuin Anun ajattelemattomassa huomautuksessa.  

Ei ihme, että miehet pyörittävät maailmaa. Naisten aika menee toisarvoisten asioiden parissa. 

Arvoisa Me Naiset ei enää yhtää juttua taviksen ulkonäköongelmista. Ei ne valittamalla muutu, mutta keskittymällä vaikka köyhien, asunnottoimien, eläinten, tai vammaisten tai kehitysmaiden nälkää kärsiviin, sairaisiin ihmisiin, se peilikin unohtui nopeasti. Elämä saisi todellisempaa merkitystä (samoin naistenlehtien sisältö)

Kohta ex-ystävä

Minusta se on oma valinta, jos ei halua näyttää naiselliselta. Yksi minun tyttökavereistani muuttui tuollaiseksi mentyään naimisiin,hän kulki myös miehensä  vaatteissa. Minä haluan olla naisellisen näköinen ja pukeutua tyylikkäästi. Välit viilenivät, vaikka olimme aikaisemmin kuin sisaruksia. Minun sukulaisetkin kysyvät tuosta ystävästäni miksei hän  enää hoida itseään, on kuin joku neutri. Perheenä pidämme yhtä, mutta en kehtaa kulkea muualla hänen kanssaan. En uskalla puhua asiasta. Asia vaivaa minua kauheasti, mutta pelkään että loukkaan häntä. Ei meillä ole kummallakaan rahasta pulaa, ei siis johdu varattomuudesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat