Kommentit (4)

Tennu

Olisi hyvä tutkia, miten masennuslääkkeiden käyttö vaikuttaa ihmisten lisääntymiseen. Masennuslääkkeethän yleensä aiheuttavat lisääntymisongelmia sekä miehille että naisille. Mutta mikä mahtaa olla niiden vaikutus ihmisten suvunjatkamiseen? Minä ainakin olisin jättänyt lapset tekemättä ilman hyvää lääkitystä.

Vierailija

Ensiksi olisi hyvä varmistaa, että ihmisen elintavat ovat terveelliset. Jos valvoo usein yömyöhään, nukkuu usein liian vähän, juo energia ja limonadijuomia paljon, kauhoo sokerituotteita ja vähäravinteista ruokaa kitaansa, tupakoi, juo alkoholia, käyttää muita päihteitä, ei harrasta liikuntaa/ulkoile, tai tekee jotain mikä on haitallista keholle. Luo aika hyvän pohjan burnoutille/voimattomuudelle/masennukselle yms, vaikkei edes kaikkea näitä tekisikään. 

Lisäksi ainakin mielestäni pitäisi kehittää lasten ja nuorten elämänkatsomusta. Käsitellä syvällisemmin elämää, kuolemaa, eliniän pituutta, sairauksia, sairaita jne. Jotta saa hieman perspektiiviä elämään. Se voi iskeä joillekin pahasti kasvoille, kun tuleekin elämän suuret asiat vastaan, eikä ole niitä käsitellyt vielä, eikä välttämättä ole valmiuksia edes käsitellä. Siinä voi ajautua pahaan paikkaan.

Toki sekin jotain helpottaisi, jos yhteiskunnassa olisi enemmän yhteisöllisyyttä. 

asola

Suomessa kuka tahansa voi marssia minkä tahansa yleislääkärin vastaanotolle ja pyytää resepti masennuslääkkeille heti kun "tuntuu pahalta". Ei tutkita yhtään, onko perustetta vai ei. Itse olen muutamana vuonna syönyt 2 kuuria citalopramia ja vasta myöhemmin tajusin, että oli täysin turhaa ja jopa vaarallista. Sen sijaan olisi pitänyt jättää e-pillerit pois (toinen rahastamisen väylä lääkekonserneilla). Kun jätin ne hormonivalmisteet (aivan eri syystä), niin mielialassa ja käyttäytymisessä tapahtui todella merkittävä muutos. Yksikään lääkäri ei ole reseptiä kirjoittaessa kysynyt, syönkö hormonivalmisteita, eikä informoinut, että ne voivat sotkea hormonitasapainon totaalisesti ja vaikuttaa aivojen toimintaan negatiivisesti, puhumattakaan siitä, että olisi ehdotettu seurantaa kuurin aikana. Popsi vaan kuin vitamiineja!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat