Kiusanteko suhteessa

Kiusaantunut

Olisin hiukan kysellyt näkökulmaa asiaani, yksin kun tuppaa ajatus kiertämään kehää ja alkaa kuvittelemaan sellaista mitä ei ehkä ole.
Olen seurustellut alle puoli vuotta hiukan itseäni vanhemman, pitkähköstä liitosta eronneen miehen ja isän kanssa. Minullakin vielä lapsi kotona, iso jo. Vietämme aikaa enemmän heillä (hän ei ole meillä koskaan!) ja silloin kun oma lapseni on isällään. Saatan olla koko viikonkin heillä silloin. Elämä on siis aika alusta asti ollut melko arkista. Jossain vaiheessa aloimme riitelemään aika kovastikin, on monta kertaa jo meinattu lähteä eri teille. Yleensä kuitenkin mies puhuu minua jatkamaan. Vähän aikaa menee OK ja sitten taas leimahtaa ilmiriita. Aika usein se on jokin asia joka minua on vaivannut hänen tekemisissään jo jonkin aikaa. Kysyn siitä, sanon siitä ja riitahan siitä melkein aina tulee.
No, kysyisin kuitenkin että oletteko törmänneet NS. passiivis-aggressiiviseen ihmiseen koskaan? Olen miettinyt paljon miehen käytöstä ja sanomisia ym ja tullut siihen tulokseen että ehkäpä hän on tällainen ihminen.
Ei halua riidellä mutta nokittelee, piikittelee, sutkauttelee ja ilkeilee. Ei huuda mutta sanoo nasevasti niin että tuntuu. Käyttää hiljaisuutta välillä keinona ja kun kysyn mitä hänellä on niin ei koskaan muka mikään!?
Aina en edes ymmärrä että minua loukattiin ennenkuin paljon myöhemmin!
Voisiko tällainen ihminen kiusata toista tahallaan? Annan esimerkkeinä kahdet kadonneet avaimet (toiset hän löysi aivan keskeltä pihaa muka) , kadonneita piilolinssipaketteja, värjättyjä pyykkejä, jatkuvasti kuivausrummussa kutistettuja vaatteita (vaikka olen pyytänyt ettei laita vaatteitani sinne juuri kutistumisen takia) Sitten hiukan erikoisempi juttu: muutaman kerran olen heillä saanut mystisen mahavaivan (minulla on laktoosi-intoleranssi) syönnin jälkeen. Hän tietää etten siedä tippaakaan maitoa. Joka kerta kun olen saanut mahavaivan, hän on tehnyt ruuan. Kerran hän myös kaatoi kahviini tavallista maitoa ja "huomasi" vahinkonsa vasta kun näin hänen kaatavan väärästä tölkistä! Toki tämä hiukan outoa olisi että näin tahallaan toimisi mutta kun mietin häntä niin en oikein ole varma mihin hän saattaisi pystyä.
Tottakai vahinkoja sattuu ja aina tapahtuu kun tehdään jotain mutta...En oikein tiedä. Jos hän esim värjää alusvaatteet harmaiksi ja olen vihainen ( koska minulla ei ole paljon vaatteita) hän ei pyydä anteeksi vaan närkästyy itse ja sanoo että ei täällä talossa katsota niin tarkkaan mitä sinne koneeseen menee. Ikäänkuin korostaisi sitä että olen siellä vieras.
Muutenkin hän jotenkin tuntuu korostavan ja kehuvan aina itseään. HÄN teki tämän ruuan lapset, HÄN vie ja hakee ym. En yleensä viitsi sanoa noihin juttuihin mitään, toivon vain että lapset oppivat ymmärtämään ettei kaikesta tarvitse kunniaa aina kerätä. Mietin taas että olen varmaan vääränlaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Olisiko kellään mitään kommenttia tällaiseen?

Kommentit (4)

N 41

Kysy itseltäsi, että miksi olet hänen kanssaan? Vaikuttaa aika inhottavalta tyypiltä ja sinä mitä kilteimmältä kultaisimmalta ihmiseltä.

Ansaitset ihan aidosti parempaa. <3

Sinä ansaitset parempaa.

Miehesi kuullostaa narsistilta, jolla on tarve pönkittää omaa olemassaoloaan korostamalla kaikkea, mitä HÄN osaa ja tekee. Ihminen, joka ei voi aidosti nauttia siitä, että muut voivat hyvin voi yrittää saada sinut tuntemaan tahallaan pieneltä ja mitättömältä, jotta hänen omat heikkoudet eivät nousisi niin vahvasti pintaan. "Vahinkoja" vaikuttaa sattuvan paljon, kummallista, että hän ei osaa olla niistä aidosti pahoillaan.

Luota vaistoosi.

Vierailija

No ei kaikkeen ole syynä narsismi, voi olla mielenterveysongelmia, mutta en ihmettelisi miespuolisena vaikka olisi silkkaa huolimattomuuttakin mukana, kun toheltaa pyykkien ja maidon kanssa. Saattaa olla lapsuudesta omaksutut tavat. Meistä monestikin tulee sitä mitä lapsuuden kodissa on ollut ja millainen persoona on ollut jo lapsena, niin voi olla sitä myös aikuisenakin. Huoleton, huolimaton, suuripiirteinen...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat