Henkistä pettämistä?

SOS

Heippa naiset, ja miksei miehetkin.

Mieheni jäi juuri kiinni (mielestäni) pettämisestä. Hän itse ei suostu puhumaan asiasta sanalla pettäminen, koska ei koe asian olevan näin. Mielestään henkistä pettämistä ei ole olemassakaan?
Tämä oli nyt neljäs nainen, jolle kolmen vuoden suhteemme aikana hän kirjoittelee vihjaavia, härskejä ja seksuaalisia viestejä. Koskaan ei kuulemma ole tämän pidemmälle asiassa mennyt. Ja mistä minä oikeasti voin tietää kuinka paljon muita on ollut.
Perustelee tekonsa huonolla itsetunnolla ja kuinka on saanut tällä kirjoittelulla sitä pönkitettyä ja hetkellisesti hyvän olon. Suhteessamme ei ole kuulemma mitään vikaa, seksi on hyvää ja miellytämme muutenkin toisiamme.
Omasta mielestäni tämä on pettämistä enkä ymmärrä miksei toinen sitä niin suostu käsittelemään? Miten voin ikinä enää tähän mieheen luottaa, kun nyt sanoo sen olevan ohitse. Eikä kuulemma tarvitse sitä "pönkitystä" enää.
Olenko vain sokea tälle kaikelle koska rakastan liikaa vai suurentelenko asioita kun koen asian näin raskaasti? HELP <\3

Kommentit (3)

Ellu84

Hankala tilanne kyllä. Pettäminen on siitä vaikea juttu että jokainen määrittelee itse missä kulkee pettämisen raja ja mikä on vielä ok. Minusta teidän tapauksessa ongelma on siinä, että miehesi tietää tämän viestittelyn loukkaavan sinua ja silti hän jatkaa sitä, mitätöiden sinun tunteesi. Vaikka touhu olisikin aidosti viatonta eikä johtaisi mihinkään käytännön toimiin, voi silti kysyä ensinnäkin, että miksi hänellä on tarve hakea seksuaalista jännitettä ja pelinpitoa muiden naisten kanssa? Ja toiseksi, miksi hän haluaa jatkaa tätä vaikka tietää sen satuttavan sinua? Mies varmasti kokeekin ettei varsinaisesti tee mitään väärää jos ei ole fyysisesti sinua pettänyt. Mutta eikös se toisaalta niin usein ole kaikenlaisten asioiden kanssa joilla kumppaniaan satuttaa... Että itse ei koe tekevänsä mitään väärin ja toinen on vain hysteerinen, ylireagoi, nalkuttaa ja valittaa. Ja toisen näkeminen hysteerisenä nalkuttajana tietysti on omiaan lisäämään tätä toimintaa.

Jos teillä on suhteessa asiat kuitenkin muuten hyvin ja olette onnellisia, niin ota asia puheeksi ja yritä vielä saada mies ymmärtämään että hänen touhunsa loukkaa sinua, oli se sitten pettämistä tai ei. Miten tämä asia on tullut teillä esille, onko mies itse kertonut näistä viesteistään? Onko hän ollut pahoillaan asiasta?

Minusta pettämiseksi voi oikeastaan laskea kaiken sellaisen toiminnan, viestit, puhelut ja keskustelut vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa jotka haluaa salata kumppaniltaan. Ja salata siis muista syistä kuin että viestit sisältävät jotain arkaluontoisia työasioita tms. Eli että siinä on jonkinlainen seksuaalinen vire. Pieni flirtti kai sinänsä ei kenenkään venettä kaada, mutta jos se on toistuvaa ja kohdistuu aina samaan henkilöön niin sitten ollaan jo harmaalla alueella. Vaikeahan näitä on niin tarkkaan rajata, ja jokaisella on vähän omat määritelmät siihen mikä on väärin ja mikä ok. Kai se ydin on siinä että se mikä loukkaa kumppania, on lähtökohtaisesti väärin. Ja jos ei olisi ok että se toinen tekisi tämän saman jutun oman selän takana niin sittenkään ei ihan puhtailla vesillä mennä.

Isabella0
Seuraa 
Liittynyt15.4.2017

SOS kirjoitti:
Heippa naiset, ja miksei miehetkin.

Mieheni jäi juuri kiinni (mielestäni) pettämisestä. Hän itse ei suostu puhumaan asiasta sanalla pettäminen, koska ei koe asian olevan näin. Mielestään henkistä pettämistä ei ole olemassakaan?
Tämä oli nyt neljäs nainen, jolle kolmen vuoden suhteemme aikana hän kirjoittelee vihjaavia, härskejä ja seksuaalisia viestejä. Koskaan ei kuulemma ole tämän pidemmälle asiassa mennyt. Ja mistä minä oikeasti voin tietää kuinka paljon muita on ollut.
Perustelee tekonsa huonolla itsetunnolla ja kuinka on saanut tällä kirjoittelulla sitä pönkitettyä ja hetkellisesti hyvän olon. Suhteessamme ei ole kuulemma mitään vikaa, seksi on hyvää ja miellytämme muutenkin toisiamme.
Omasta mielestäni tämä on pettämistä enkä ymmärrä miksei toinen sitä niin suostu käsittelemään? Miten voin ikinä enää tähän mieheen luottaa, kun nyt sanoo sen olevan ohitse. Eikä kuulemma tarvitse sitä "pönkitystä" enää.
Olenko vain sokea tälle kaikelle koska rakastan liikaa vai suurentelenko asioita kun koen asian näin raskaasti? HELP <\3

Hei, olen kokenyt tuon kaiken. Mieheni harrasti tätä samaa . 

Uskon että hänellä voi ollakkin huono itsetunto, haluaa jotain mitä kotoa ei enää saa. Mutta tuota en usko että lopettaa, epäilen ettei kykene. 

Minustakin tuntui todella pahalle, mies rikkoi luottamuksen täysin , tätä mies itse ei ymmärrä. Hänen mukaansa kaikki oli vain huumoria , toiselle hyvän olon tuottamista jne kaikenlaista pinnallista paskaa, tekosyitä teolleen, oikeutusta teolleen. 

Tuntuu että miehesi väheksyy aisan käsittelyä , ei lainkaan nyt ymmärrä kuinka paljon hänen touhunsa satuttaa sinua, rikkoo yhteisen parisuhteenne sopimuksen . Hän ei näytä olevan kykenevä kantamaan teostaan vastuuta. Kokeile vielä keskustella , kertoa kuinka miehen käytös sinua loukkaa. Ystäviä saa toki olla, eihän kukaan voi kieltää ketään olemasta yhteydessä muihin ihmisiin mutta sen viestittelyn sisältö on sinua loukkaavaa.

Petetty

Henkinen pettäminen voi olla pahempaa kuin fyysinen pettäminen jos se on jatkuvaa koska se on silloin harkittua toimintaa eikä kuten fyysinen pettäminen joka voi olla yhden kerran tehty virhe jota katuu.

On todella loukkaavaa myös pitää "vain" ystävänä vastakkaisen sukupuolen edustajaa jos hänen kanssa

puhuu asioista joita ei oman kumppanin kanssa puhu. Sitten ylitetään pettämisen raja jos vielä tätä "ystävää" kutsuu lempinimillä ja laittelee rakkausrunoja yms .

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat