Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

On edesvastuutonta jatkaa työpaikassa, jossa tulee kiusatuksi. Itseään täytyy vaan rakastaa sen verran, ettei missään olosuhteissa tule hyväksyä kiusaamista normaaliksi asiaksi. Jos sinua kiusataan, lähde, älä jää tai muuten sairastut.

Aikuiset ihmiset?

Sivistymättömyys ja älyn puute ainakin yhdistävät näkemiäni työpaikkakiusaajia. Ei viisaan ihmisen tarvitse pönkittää huonoa itseluottamusta kiusaamalla toisia. Hoito- ja sosiaalialalla oli paljon kiusaamista. 

socionom

Aikuiset ihmiset? kirjoitti:
Sivistymättömyys ja älyn puute ainakin yhdistävät näkemiäni työpaikkakiusaajia. Ei viisaan ihmisen tarvitse pönkittää huonoa itseluottamusta kiusaamalla toisia. Hoito- ja sosiaalialalla oli paljon kiusaamista. 

Päiväkoti on kiusaamisen paratiisi.  Ovelat vanhat hoitajat pystyvät pyörittämään uusien pään oman mielensä mukaan. Töissä voi purkaa omaa pahaa oloa jos on jäänyt yksin tai omat lapset aiheuttavat pään vaivaa. Jollei uusi aikuinen ole vanhoille aikuisille mieleinen niin se kyllä osoitetaan ja lasten vanhemmillekin annetaan ymmärtää vähän niin kuin naamanilmeillä ettei se uusi ole oikein kartalla. Jos aluejohtaja vaihtuu niin taas nämä vanhat ketut pystyy pyörittämään aluejohtajan pään ja kiusaaminen jatkuu. 

Kiusaaminen päivähoidossa on töihin puuttumista. Väliintulemista kun koskaa ei saa puhua aluejohtajan kanssa kahdestaan.   Kun  on sovittu miten tehdään niin kohta se onkin jo toisella tapaa.  Sama ihminen leikittää ja  vaihtaa aina vaipat ja vaan kun tulee vanhempia, niin sitten alkaa show "täydellinen hoitaja" 

Onneksi on perjantai ja aikaa omalle perheelle

Vierailija

Olen myös kokenut työpaikkakiusaamista, jossa kiusaaja oli esimies. Hänen tekonsa jätti sieluuni sellaisen vamman, etten toivu siitä koskaan. Surullisinta on se, etteivät nämä kiusaajat pysty edes ymmärtämään miten suurta tuhoa tekevät kiusaamilleen ihmisille.

Vierailija

"Kiusaamisen kanssa ei missään nimessä pidä jäädä yksin. Siitä kannattaa jutella muiden työkavereiden, työsuojeluvaltuutetun, luottamusmiehen tai terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. Myös esimiehillä on velvollisuus puuttua kiusaamiseen."

- Olin pienessä firmassa kaksi vuotta. Kokopäiväisiä työtekijöitä oli lisäkseni yksi. Kiusaaja oli yrityksen omistajarouva. Häntä peesasi pari tuntitöitä tekevää opiskelijatyttöä ja toisen poikaystävä. Ei ollut kuin yksi työkaveri, joka koki kanssani saman kohtalon: raivoamista, haukkumista jopa ulkonäöstä ja pukeutumisesta. Ei ollut esimiestä, jolle puhua, ei työterveyshuoltoa (se oli hoidettu minimimääräisenä terveysasemalla). Kaksi vuotta joka aamu vatsa kipeä pelosta millainen päivä olisi tulossa. Pelastus oli uusi työpaikka. Lapsikin huolehti, etteihän äitiä vaan kiusata uudessa työpaikassa.

pomon vainoama

Vierailija kirjoitti:
On edesvastuutonta jatkaa työpaikassa, jossa tulee kiusatuksi. Itseään täytyy vaan rakastaa sen verran, ettei missään olosuhteissa tule hyväksyä kiusaamista normaaliksi asiaksi. Jos sinua kiusataan, lähde, älä jää tai muuten sairastut.

Itsehän kärsin narsistipomon alaisuudessa. En uskalla ottaa lopputiliä 90 päivän karenssin pelossa vaan yritän koko ajan löytää uutta työtä, joka ei ole kovin helppoa tänä päivänä. Eilen tulin itkien töistä kotiin. Rankkaa varsinkin asiakaspalvelutyössä, jossa pitäisi vielä olla iloinen. Parasta, kun pomo nälvii minua asiakkaiden kuullen.

Kinuski

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt sitten syyllistät kiusattua? Taidat itse olla kiusaaja etkä ymmärrä kiusatun olotilaa kun viedään kaikki, ilo töihin, itsetunto ja työn osaaminen.

Vierailija

Suomalaisilla työpaikoilla riivaa kateus ja katkeruus. Etenkin naisten keskuudessa tämä näkyy juoruiluna ja eristämisenä. Oma kauhujen kokemukseni oli joutua työpaikkaan, jossa narsistiksi luonnehtimani henkilö lähti pyörittämään työpaikan ilmapiiriä heti alusta saakka, hän keräsi oman hovinsa, joiden kanssa sipistiin yksityiselämääni koskevia asioita, joita tämä oli kaivanut netistä esiin. Siihen se ei jäänyt, vaan samaa yhteyttä hyödyntäen hän murtautui kotitietokoneeseeni ja seurasi elämääni tietämättäni vuosien ajan, luki siis henkilökohtaista viestintääni ja urkki verkkoasiointejani, tutki kovalevyni sisältöä varastaen sitä. Myöhemmin on selvinnyt, että hänellä on tälläinen harrastus yhdessä muiden kanssa, vakoillaan, kiusataan ja vainotaan ihmisiä rikoksen keinoin. Edes kotirauha ei näille merkitse mitään, sitä voi rikkoa salakuuntelun ja -katselun kautta ja toisen tontille voi tulla tekemään kaikenlaista haittaa ja ilkivaltaa ja varastelemaan. Kaiken aikaa hän oli minun "uhri"...

kaikenlaista

Itse olen käynyt läpi työpaikkakiusaamishelvetin ja vaihtanut työpaikkaa sen takia. No kahden vuoden kuluttua kiusaajani alkoi kiusata minua "etänä" eli uuteen työpaikkaan. Soitteli ja tarjosi töitä jne. Syvissä vesissä olen uinut tämän asian kanssa mutta selvinnyt. Mikä ei tapa se vahvistaa?

Tää on niin 80-lukua ja 90-lukua täö työpaikkakiusaaminen,onneks se on nykyään lailla kiellettyä!työsuojelulaissa on merkintä tästä asiasta!olen sen niin moneen kertaan lukenut!esimiehen velvollisuus on kitkeä työpaikkakiusaaminen!

kaikenlaista

luulin pitkään että esimies tarttuisi asiaan kunhan ehtisi mutta sitten hän sanoi "X:ää pitää ymmärtää" ja silloin silmäni aukesivat lopullisesti. Kaikesta huolimatta olen selvinnyt loppujen lopuksi paremmin kuin k iusaajani ja em pomoni. Olen työelämässä uudessa paikassa ja minulla on huippuesimies. Toki täälläkin on eräs jonka toimet voivat lipsahtaa kiusaamisen suuntaan ja olen jo pari kertaa kilahtanut asiasta. Esimiehelle voin tarvittaessa uskoutua mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten tää henkilö saatiin kiinni? Tuliko tästä jotain seurauksia?

Siis tämä viestiin 8. Kuulostaa että ollaa oltu varmaan samalla työpaikalla...

Rikollinen rotta

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää henkilö saatiin kiinni? Tuliko tästä jotain seurauksia?

Siis tämä viestiin 8. Kuulostaa että ollaa oltu varmaan samalla työpaikalla...

Ei tullut seurauksia, ei edes kirjallista varoitusta saanut. Kaikki selvisi minulle jälkikäteen. Todennäköisesti jatkaa harrastuksiaan yhä, sillä mihin koira karvoistaan pääsisi...

onneksi jo eläkkeellä

Kiitos Tuija kirjoituksestasi, olet hieno ihminen. Hyvä että jaksoit kyseisen työpaikan ilmapiirin. Niin, näitähän riittää työpaikoilla heikolla itsetunnolla varustettuja tyyppejä, jotka pöngittävät heikkoa itsetuntoaan kiusaamalla muita, sitä vaan en ymmärrä, miksi näitä myötäilijöitä riittää, kun kukaan ei uskalla vastustaa kiusaajaa. Sinä , joka tunnet itsesi kiusaajan ryhmään kuuluvaksi, ole rohkea ja puutu asiaan, saat siitä hyvän mielen itsellesi. Itse kiusaaja mene terapiaan, pura itsesi ammattiauttajalle, koska sinulla ei todellakaan kaikki siellä pääkopassa ole kohdallaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat