käsien vapina ??

vapisija

onko monel sama ongelma kuin minulla? En aina itse huomaa mutta läheiset henkilöt kiinnittävät käteni vapinaan/tärisemiseen, en itse koe sitä haitalliseksi mutta kannataisko käydä lääkärissä puhumassa? onko kellään tietoa tästä?

Kommentit (2)

Malla

Minulla on sama juttu, käsien tärinää on ollut ihan nuoruudesta saakka. Meillä vaiva menee suvussa ja on nimeltään essential tremor. Tutkittu on, tärinä ei ole vakavaa, mutta kiusallista se on. Itselläni on ikää jo sen verran, että en enää välitä tuijottelijoista, vaan nautin täysillä elämästäni tärisevine käsineni.

Katselepa perheenjäseniäsi sillä silmällä; jos samanlaista tärinää on heilläkin, todennäköisesti vaivasi on perinnöllistä. Pieni annos beetasalpaaja saattaa auttaa tärinään, se selviää kokeilemalla. Mikäli olet herkkä, ihan normaali hermostuminenkin saattaa saada kädet tärisemään. Jos asia vaivaa kovasti, kannattaa toki käydä lääkärillä varmistamassa tilanne. Nuorilla ihmisillä harvoin on kyse mistään vakavasta. Joka tapauksessa, älä anna huomauttelijoiden häiritä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat